21 December 2010, 10:19
RePoMaN schreef:M46 demonteren ( bij 245 turbo ! ( benzine ) ):
- Stekkers van overdrive interieur loshalen incl. rest van stekkers.
- Cardan loshalen ( 4 bouten )
- Versn. bak steun demonteren, zit onder bak door. ( 5 bouten, waarvan 4 aan beide zijden in chassis, 1 in trillingsdemper onder bak )
- Versn. pook bevestiging, met inbus boutje losdraaien, daarna stift uit pook en pook compleet naar voren "leggen". ( dit i.v.m. tunnelgat )
- Bak loshalen van motor:
* 2 x maat 17 onderaan
* 2 x maat 19 rechts van bak ( uitlaat bevestiging )
* 2 x maat links 19 ( start motor bevestiging )
* 1 x maat 19 midden bovenop ( redelijk moeilijk bij te komen , met lang aan elkaar geknupte telescoopwil het )
* 1 x maat 19 rechtsmidden boven.
- bak is los..
Bedankt voor de beschrijving, ik vrees alleen dat het voor de Amazon net iets anders is (vooral qua ruimte :-\)
Aangezien de drukgroep er toch af moet ga ik de bak een proberen te monteren zonder drukgroep, dan heb ik iets meer ruimte om te manoeuvreren. Het blok kan namelijk nauwelijks zakken vanwege de geringe ruimte bij de paravan.
Jambon schreef:ik heb blok met bak in de auto gehangen, bak bepaald uiteindelijk waar eea komt te zitten. zie ook hier..
Ik ga de bak ook maar plaatsen om zeker te zijn van de positie. Ik wil alleen graag het blok laten hangen. Ik heb namelijk ook nog een B21ET liggen en ik weet nu waar ik op moet letten......... ;D (en die gedachte wil ik eigenlijk verdringen en voorkomen door het blok te laten zitten. Klinkt dit logisch?

Bedankt voor de link. Ik wist dat ik nog wat inhaalwerk qua lezen te doen had, maar wat een topic! Goed voor een regenachtige zondagmiddag ;D
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2