21 December 2010, 01:28
Hoi,
Kudos voor je project! Echt super gaaf.
M46 is makkelijk te demonteren zonder dat je het hele blok hoef te demonteren. Ik heb het namelijk in de afgelopen week ongeveer 2 keer gedaan vanwege een prise-as lager probleem.( die was zeg maar , een klein beetje aan stront ) ...
M46 demonteren ( bij 245 turbo ! ( benzine ) ):
- Stekkers van overdrive interieur loshalen incl. rest van stekkers.
- Cardan loshalen ( 4 bouten )
- Versn. bak steun demonteren, zit onder bak door. ( 5 bouten, waarvan 4 aan beide zijden in chassis, 1 in trillingsdemper onder bak )
- Versn. pook bevestiging, met inbus boutje losdraaien, daarna stift uit pook en pook compleet naar voren "leggen". ( dit i.v.m. tunnelgat )
- Bak loshalen van motor:
* 2 x maat 17 onderaan
* 2 x maat 19 rechts van bak ( uitlaat bevestiging )
* 2 x maat links 19 ( start motor bevestiging )
* 1 x maat 19 midden bovenop ( redelijk moeilijk bij te komen , met lang aan elkaar geknupte telescoop
wil het )
* 1 x maat 19 rechtsmidden boven.
- bak is los..
Kudos voor je project! Echt super gaaf.
M46 is makkelijk te demonteren zonder dat je het hele blok hoef te demonteren. Ik heb het namelijk in de afgelopen week ongeveer 2 keer gedaan vanwege een prise-as lager probleem.( die was zeg maar , een klein beetje aan stront ) ...

M46 demonteren ( bij 245 turbo ! ( benzine ) ):
- Stekkers van overdrive interieur loshalen incl. rest van stekkers.
- Cardan loshalen ( 4 bouten )
- Versn. bak steun demonteren, zit onder bak door. ( 5 bouten, waarvan 4 aan beide zijden in chassis, 1 in trillingsdemper onder bak )
- Versn. pook bevestiging, met inbus boutje losdraaien, daarna stift uit pook en pook compleet naar voren "leggen". ( dit i.v.m. tunnelgat )
- Bak loshalen van motor:
* 2 x maat 17 onderaan
* 2 x maat 19 rechts van bak ( uitlaat bevestiging )
* 2 x maat links 19 ( start motor bevestiging )
* 1 x maat 19 midden bovenop ( redelijk moeilijk bij te komen , met lang aan elkaar geknupte telescoop

* 1 x maat 19 rechtsmidden boven.
- bak is los..