19 December 2010, 11:13
het is ook zinvol gebleken de diverse elektrische "grootverbruikers" eens onder de loep te nemen, en dan met name de wijze van aansturing en aansluiting. De meeste lopen uiteraard via de zekeringkast, via schakelaars, en soms via gedeelde iets te dunne maar nog steeds veilige bekabeling, heeft alles met efficient materiaalgebruik te maken. (1 m minder x 300.000 auto's =..)
als je de moeite neemt om bv de achterruit te voeden met een eigen, wat dikkere kabel (draad) welke via een relais wordt geschakeld zodat het daadwerkelijke traject voor die stroom ongehinderd kan verlopen, uiteraard met een eigen zekering.. (er zijn relais met ingebouwde zekering..)
afgezien van breuk in de verwarming zelf zul je een beter resultaat op het geheel krijgen, mogelijk zijn er "gebroken" sporen die op eens ook nog beter presteren (voorlopig..)
dit is eens geprobeert met een kachelventilator, ipv het "af fabriek" traject werd ie aangesloten op de "duurdere" maar veel directere manier, resultaat was meer capaciteit, bovendien draaide ie ook nog op het bedoelde, betere mechanische toerental waarvoor het motortje ontworpen is..
als je de moeite neemt om bv de achterruit te voeden met een eigen, wat dikkere kabel (draad) welke via een relais wordt geschakeld zodat het daadwerkelijke traject voor die stroom ongehinderd kan verlopen, uiteraard met een eigen zekering.. (er zijn relais met ingebouwde zekering..)
afgezien van breuk in de verwarming zelf zul je een beter resultaat op het geheel krijgen, mogelijk zijn er "gebroken" sporen die op eens ook nog beter presteren (voorlopig..)
dit is eens geprobeert met een kachelventilator, ipv het "af fabriek" traject werd ie aangesloten op de "duurdere" maar veel directere manier, resultaat was meer capaciteit, bovendien draaide ie ook nog op het bedoelde, betere mechanische toerental waarvoor het motortje ontworpen is..