17 December 2010, 18:10
mijn turbo komt van een LPT (0,35bar boost) maar afhankelijk van de wastegate actuator die je erop gebruikt kan je 'm ook als HPT gebruiken (tot ongeveer 1 bar boost)
olie retour pijp en aanvoer pijp heb ik er niet meer bij helaas.
Maar die zou je standaard erbij kunnen kopen bij Volvo. (van een 940lpt)
2800 tpm vind ik erg hoog, ik denk eerder dat er iets anders aan de hand is.
Wat voor nokkenas zit er in de motor? Als dat iets anders is als een T-cam (bv een A- of VX-cam) dan zal de turbo pas bij hogere toeren gaan opspoelen.
Ook als de distributieriem een tand versprongen is , ook dan zal de turbo later gaan opspoelen.
Ik zou zelf eerst checken of die zaken perfect in orde zijn en pas dan gaan kijken voor een andere turbo.
olie retour pijp en aanvoer pijp heb ik er niet meer bij helaas.
Maar die zou je standaard erbij kunnen kopen bij Volvo. (van een 940lpt)
2800 tpm vind ik erg hoog, ik denk eerder dat er iets anders aan de hand is.
Wat voor nokkenas zit er in de motor? Als dat iets anders is als een T-cam (bv een A- of VX-cam) dan zal de turbo pas bij hogere toeren gaan opspoelen.
Ook als de distributieriem een tand versprongen is , ook dan zal de turbo later gaan opspoelen.
Ik zou zelf eerst checken of die zaken perfect in orde zijn en pas dan gaan kijken voor een andere turbo.

