13 December 2010, 22:42
Martin245 schreef:Daarom is de Turbo-versie van de Simons 2,5" en de N/A-versie 2". De lengte van de volledige uitlaat is ook een vorm van tegendruk. Wil je het maximum, dan zou je de lengte moeten berekenen ten opzichte van het toerental waarop de motor het meest werkt. Hoe hoger het toerental, hoe korter de uitlaat. Een F1-motor zwerft ergens tussen de 16.000 en 18.000 toeren. Resultaat: Een verlengd uitlaatspruitstuk. Een DTM-auto draait tegen de 8000 rpm, komt de uitlaat ergens achter het voorwiel uit. Zou je optimaal rendement willen hebben voor dagelijks gebruik (snelweg) dan kan het zomaar zijn dat de uitlaat de beste lengte heeft zoals hij normaal gesproken origineel zou lopen.
wat de lengte betreft, onlangs heb ik het traject aangepast waardoor er 2 bochten en iets van 50 buis vervallen zijn, daardoor pakte ie nog net weer wat beter op, maar dat merk je maar 1 keer want je went er uiteraard meteen aan..
geluid kan wellicht verschillen per motortype, ik kreeg wel eens de opmerking in te hoge versnelling te rijden, maar dat was de "bariton" onder de bodem..
verder kan ik me herinneren dat ik na montage van het standaard Simons systeem op gegeven moment in z'n 3 om een rotonde reedt, de motor protesteerde totaal niet en pakte, zei het met beleidt, gewoon op..