16 January 2006, 15:22
Pierre van Aert schreef:Als je het Kwik-Fit laat doen, zou ik alvast maar nieuwe remklauw-nippels meenemen, lijkt mij wel zo handig.
Bij mij wilden ze het niet eens doen omdat de nippels te vast zaten. Maar goed ook want thuis voor de deur moest ik 3 klauwen vervangen omdat de nippels gewoon afbraken! Ze vonden bij de kwikfit dat ik anders te ver van huis was als ze afbraken.
Als ze afbreken heb je overigens nog steeds niets aan de reserve die je meeneemt (tenzij in het extreme geval dat ze daarna met een inbusje er alsnog uitgehaald kunnen worden). Dan ben je gewoon toe aan een klauw revisie of een nieuwe klauw. Als hij afbreekt en je hebt nog geen lucht in je systeem (Je moest niet ontluchten maar wilde verversen) kun je meestel nog doorrijden omdat er dan ook gewoon geen remvloeistof (of lucht) uit komt.
Marc
PS: Ik heb redelijk goede ervaringen met de ezybleed waar je met behulp van het reservewiel (voor de luchtdruk) een ontluchting in je eentje kan doen.
WAUW: "L" status
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting

