11 November 2010, 01:15
Begrijp ik nu dat de zijdelingse speling uit je uitgaande versnellingsbak-as/flens komt??
(ik dacht eerst dat het speling op je kruis-stukken was v.d. aandrijfas)
Met een Hyundai H200 heb ik eens iets soortgelijks meegemaakt; trillingen etc. >> auto op de brug>>aandrijfasflens op de bak echt enorm veel speling dus as cpl. gewisseld voor een van een andere H200 (inruiler) echter zonder resultaat
Uitendelijk bleek er een karkasbreuk in een band te zitten en nadat die band gewisseld is perfect trillingsvrij met z'n eigen aandrijfas.
We keken er met z'n allen echt van op dat de as die MM's speling zijdelings vertoonde toch echt trilingsvrij z'n werk deed.
Moraal van dit verhaal; je weet het soms echt niet ;D Soms moet je domweg wat proberen.
Het is in jouw geval wel nuttig de aandrijfas-flens-moer even goed te controleren; die kan loslopen en speling veroorzaken op je uitgaande as.Dan heb je dat in elk geval uitgesloten.(moet wel de aandrijfas even aan de kant)
(ik dacht eerst dat het speling op je kruis-stukken was v.d. aandrijfas)
Met een Hyundai H200 heb ik eens iets soortgelijks meegemaakt; trillingen etc. >> auto op de brug>>aandrijfasflens op de bak echt enorm veel speling dus as cpl. gewisseld voor een van een andere H200 (inruiler) echter zonder resultaat

Uitendelijk bleek er een karkasbreuk in een band te zitten en nadat die band gewisseld is perfect trillingsvrij met z'n eigen aandrijfas.
We keken er met z'n allen echt van op dat de as die MM's speling zijdelings vertoonde toch echt trilingsvrij z'n werk deed.
Moraal van dit verhaal; je weet het soms echt niet ;D Soms moet je domweg wat proberen.
Het is in jouw geval wel nuttig de aandrijfas-flens-moer even goed te controleren; die kan loslopen en speling veroorzaken op je uitgaande as.Dan heb je dat in elk geval uitgesloten.(moet wel de aandrijfas even aan de kant)

