10 November 2010, 23:19
Oeps en tja, versnellingsbakolie die is eigenlijk niet meer ververst of gecontroleerd toen ik zelf de motor vervangen had bij 400.000 km voor een andere motor 9 jaar geleden (destijds 50.000 km daarvoor gereviseerd). Nu heeft de auto bijna 540.000 gelopen en ik wil graag de 6 ton halen.... Aandrijfas is daarvoor al een keer vervangen. De 245 Van is trouwens van 1990 en die heeft dus blijkbaar de M47 bak (vijfbak).
Ga morgen het peil maar eens controleren aangezien het ophangrubber bij de aansluiting aandrijfas versnellingsbak wel vettig is. Het schakelen gaat trouwens erg soepel en daar komen geen rare geluiden uit o.i.d.
Blijft het wel raar dat het dreunen juist na een reparatie komt van alleen distributieriemen vervangen en kleppen stellen. Ben benieuwd wat de garage maandag vind. Ik heb momenteel geen beschikking over een sleutelruimte anders had ik zelf wel het een en ander nagekeken. Met dit weer buiten sleutelen is niet echt lekker....
Tips welkom en ik hou jullie op de hoogte van hopelijk de oorzaak! Want ik ben nu wel erg benieuwd en file rijden is nu niet echt fijn, los van het feit dat het dreunen niet goed is voor wat dan ook voor de auto.
Ga morgen het peil maar eens controleren aangezien het ophangrubber bij de aansluiting aandrijfas versnellingsbak wel vettig is. Het schakelen gaat trouwens erg soepel en daar komen geen rare geluiden uit o.i.d.
Blijft het wel raar dat het dreunen juist na een reparatie komt van alleen distributieriemen vervangen en kleppen stellen. Ben benieuwd wat de garage maandag vind. Ik heb momenteel geen beschikking over een sleutelruimte anders had ik zelf wel het een en ander nagekeken. Met dit weer buiten sleutelen is niet echt lekker....
Tips welkom en ik hou jullie op de hoogte van hopelijk de oorzaak! Want ik ben nu wel erg benieuwd en file rijden is nu niet echt fijn, los van het feit dat het dreunen niet goed is voor wat dan ook voor de auto.

