8 November 2010, 00:59
Beetje een aparte foto maar het gaat om de US cornerlights gemonteerd en wel! 8)
![[Afbeelding: IMG_0656.JPG]](http://lh5.ggpht.com/_4iqqHH4blxQ/TNcvGH9ZBaI/AAAAAAAAKKI/ucWnRz88SQo/s640/IMG_0656.JPG)
Zaterdag ook de winterbanden gemonteerd. Ik had nog een gloednieuwe set liggen op virgo's voor mijn 245turbo, maar zoals elders beschreven en jullie vast weten verkeerd dat project in een 'rustfase' (ahum!)
De virgo's schijnen niet te passen zoals iedereen zegt, dus dat moest ik natuurlijk even controleren. Inderdaad, de spaken lopen tegen de (ABS) klauw aan aan de voorzijde. Dus omgooien die handel.
ÃÃn van de draco's waarmee de Volvo gekocht was, had een grote schade aan de uiterste rand waar een groot lood overheen zat geslagen ter compensatie. Dat ging redelijk, maar boven de 120km/h was het getril vervelend. Dus op de beurs voor het enorme bedrag van â¬20,- een vervangende Draco gekocht. Deze maakte de set weer in goede staat zodat de 4 nieuwe winterbanden erop konden.
![[Afbeelding: IMG_0659.JPG]](http://lh5.ggpht.com/_4iqqHH4blxQ/TNcvGbqEjRI/AAAAAAAAKKM/1wjv1u0nlaU/s640/IMG_0659.JPG)
Zogezegd de Draco's voorzien van de Federal Himalaya 195/60R15 88H met nagelnieuw profiel. Mooi gebalanceerd en deze keer de loodjes NIET in het zicht geplakt. En al zeker niks meer erop geslagen.
Daarna meteen de moeite genomen eens grondig naar het excessieve olielek te kijken, dat een beetje BP taferelen aan ging nemen als je in de achteruitkijkspiegel keek en de oliepijlstok zag. Na eerste inspectie snel besloten de motorruimte compleet af te spuiten van onder en van boven. De hoofdverdachte moest zich ergens in het gebied van de oliefilter of daarboven verstoppen. Sinds de cilinderkop wissel had ik hier last van en ik kan er slecht tegen als een auto olie lekt. Dat staat echt te goedkoop.
Na de grondige schoonmaakactie terug naar de garage en de brug op. We zagen op mirakuleuze wijze olie UIT het oliefilter komen dat pas vernieuwd was. Ik heb er geen foto van kunnen maken, maar het leek alsof het tussen de felsnaad van de deksel van de filter (waar het schroefvlak zit) en de filterromp. Maar helaas was het al 18uur en dus nergens een nieuwe filter te krijgen. Gelukkig lag er een bijzonder apart filter in de olieopvangbak van het dubieuze merk PURFLUX die uiteindelijk enigszins paste. Zodat ik vanaf Zolder (B) weer naar 070 kon toeren. Helaas is de filter ook ietsje kleiner waardoor er nog steeds olie lekt. Maar ook de rubberslangen die daar rond lopen zijn nogal opgezwollen bij de klemmen. Dus die moeten snel vervangen worden. Daar loopt olie en koelwater door.
Maar PURFLUX heeft mij in ieder geval thuis gebracht! Met een RAINEX achtige achterklep/ruit tot eindresultaat was ik weer thuis. Morgen ff shoppen voor parts....
Zaterdag ook de winterbanden gemonteerd. Ik had nog een gloednieuwe set liggen op virgo's voor mijn 245turbo, maar zoals elders beschreven en jullie vast weten verkeerd dat project in een 'rustfase' (ahum!)

De virgo's schijnen niet te passen zoals iedereen zegt, dus dat moest ik natuurlijk even controleren. Inderdaad, de spaken lopen tegen de (ABS) klauw aan aan de voorzijde. Dus omgooien die handel.
ÃÃn van de draco's waarmee de Volvo gekocht was, had een grote schade aan de uiterste rand waar een groot lood overheen zat geslagen ter compensatie. Dat ging redelijk, maar boven de 120km/h was het getril vervelend. Dus op de beurs voor het enorme bedrag van â¬20,- een vervangende Draco gekocht. Deze maakte de set weer in goede staat zodat de 4 nieuwe winterbanden erop konden.
Zogezegd de Draco's voorzien van de Federal Himalaya 195/60R15 88H met nagelnieuw profiel. Mooi gebalanceerd en deze keer de loodjes NIET in het zicht geplakt. En al zeker niks meer erop geslagen.
Daarna meteen de moeite genomen eens grondig naar het excessieve olielek te kijken, dat een beetje BP taferelen aan ging nemen als je in de achteruitkijkspiegel keek en de oliepijlstok zag. Na eerste inspectie snel besloten de motorruimte compleet af te spuiten van onder en van boven. De hoofdverdachte moest zich ergens in het gebied van de oliefilter of daarboven verstoppen. Sinds de cilinderkop wissel had ik hier last van en ik kan er slecht tegen als een auto olie lekt. Dat staat echt te goedkoop.
Na de grondige schoonmaakactie terug naar de garage en de brug op. We zagen op mirakuleuze wijze olie UIT het oliefilter komen dat pas vernieuwd was. Ik heb er geen foto van kunnen maken, maar het leek alsof het tussen de felsnaad van de deksel van de filter (waar het schroefvlak zit) en de filterromp. Maar helaas was het al 18uur en dus nergens een nieuwe filter te krijgen. Gelukkig lag er een bijzonder apart filter in de olieopvangbak van het dubieuze merk PURFLUX die uiteindelijk enigszins paste. Zodat ik vanaf Zolder (B) weer naar 070 kon toeren. Helaas is de filter ook ietsje kleiner waardoor er nog steeds olie lekt. Maar ook de rubberslangen die daar rond lopen zijn nogal opgezwollen bij de klemmen. Dus die moeten snel vervangen worden. Daar loopt olie en koelwater door.
Maar PURFLUX heeft mij in ieder geval thuis gebracht! Met een RAINEX achtige achterklep/ruit tot eindresultaat was ik weer thuis. Morgen ff shoppen voor parts....
![[Afbeelding: eclate_huile.gif]](http://www.purflux.com/site/docs_wsw/RUB_26/eclate_huile.gif)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"