8 February 2013, 13:02
stefekkes schreef:Ben lichtelijk overrompeld door al jullie vele reacties. Ben ik niet gewend van andere forum's. Er is keuze genoeg aan velgen en opties. Een paar jaar geleden toen ik voor een kringloop werkte heb ik een keer een set wolfrace velgen naar de ijzer boer gebracht...... Tot de dag van vandaag nog steeds spijt van. Mijn baas zag er geen geld in dus had ze zo mee kunnen nemen. Maar ik denk ook dat ze beter staan onder een kleinere auto dan mijn 144. Aan de Aries velgen kan ik nog steeds niet wennen. Zal denk nog een paar jaar overheen moeten gaan voor dat ik die kan waarderen. Minilites vind ik wel echt de klassieke race velgen die onder elke oldtimer passen. Maar mijn budget laat dat op dit moment nog niet toe. Wat jambon had gedaan met standaard stalen velgen van 850 met de chromen dop vind ik ook geen slechte optie. En dan meteen de auto wat verlagen en dan klopt het geheel weer. Ben wel blij dat ik de complete ophanging bij de donor heb. Alles laten stralen spuiten en in een weekend overhangen. Maar dit moet allemaal nog even wachten.
Heb volvo 142 wheels gegoogeld en had inderdaad een hoop om naar te kijken. Hele mooie maar ook heel lelijke combinaties. Deze was ik zelf wel een fan van. Compleet onpraktisch en je bent waarschijnlijk een halve dag bezig om een straatje te keren maar stiekem erg mooi.
[ATTACH=CONFIG]202[/ATTACH]
Ben erg benieuwd hoe ver ik volgende week ga komen, en of hij daarna nog rijd als voorheen? Dinsdag komt een maat van me helpen. Heeft zelf nauwelijks ervaring met auto's maar een donor auto uit elkaar halen kan iedereen. Op deze manier heb ik al heel wat vrienden van me aan het sleutelen gekregen. Schuur waar de volvo staat was 10 jaar geleden leeg toen ik er kwam staan met mijn Vw bus, en nu staan er 15 old en jong timers van alle merken. Soms is het wel een beetje te gezellig. Heb je een heel plan gemaakt wat je die avond gaat doen sta je vervolgens de hele avond over auto's te ouwe****en.
Bedankt voor al jullie reactie's en hou jullie op de hoogte.
Haha dat laatste herkent iedereen wel denk ik.
Wel fijn inderdaad dat je die ophanging hebt van de donor. Zoals je beschreef is inderdaad een goed plan van aanpak. Ik weet niet hoeveel je te investeren hebt, je zou eventueel ook meteen de rubbers van de ophanging kunnen vervangen, deze zijn gewoon nieuw leverbaar. En als je het helemaal goed wil doen, dan kan je ook de rubbers vervangen door PU-rubbers via http://www.performance-parts.nl/
Als je toch aan het sleutelen ben met de ophanging zou ik meteen de verlagingsveren bestellen en ertussen zetten, die hebben ze o.a. ook bij APP. Dat doet echt wonderen voor het uiterlijk van de auto. Dan ziet bij er meteen een stuk stoer uit. (nóg stoerder :wink

Die velgen van dat plaatje zijn trouwens stalen velgen van de 740 15" met een "whitewall" erop waardoor ze wat groter lijken. Deze heeft ze ook: 144 en deze ook.
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix