25 October 2010, 08:40
ja en de hond trimmen is een burn-out..! en hebbie een burn-out dan heb je te veel getrimt, ergo sporten is dus niet zo... nèh..
ik heb mijn wielen wel eens aan de auto laten balanceren, kwam ook nog wat extra uit.. de schokbrekers moeten ook in goede staat zijn en niet als fietspompjes zoals ze nog wel eens worden goedgekeurd, anders kan de minste oneffenheid voor een repeterende beweging zorgen op bepaalde kritische snelheden (omwentelingen).. daar lijdt de band weer onder en worden de oneffenheid erger etc...
schijven kunnen ook krom trekken als de restdruk in het systeem iets te hoog blijft en de blokken tegen de schijf gedrukt blijven waardoor de warmte afvoer niet geleidelijk meer is en vervorming op kan treden, bij licht remmen neigt de auto (schijf..) steeds op die locatie te stoppen en wordt dat erger.
op zeker moment heb ik de ervaring gehad dat door het trillen de schijven "los" gingen zitten en ook de velgen..! Als het weer zover dreigde te komen kon ik het al horen aan de remblokbeugeltjes in de klauwen, het blik liet zich dan horen..
Mede oorzaak hiervan waren de velgen zelf, lichtmetalen exemplaren, welke soms dit kunnen veroorzaken. Reden is het verschil met een stalen exemplaar. Deze "staan" op de naaf met enkele raakvlakken, een lichtmetalen velg is vaak vlak en moet echt alles schoon en vlak zijn om dit te voorkomen.
ik uitendelijk in de schijven en naven 5 gaten en draad getapt zodat deze niet meer los kwamen..
ik heb mijn wielen wel eens aan de auto laten balanceren, kwam ook nog wat extra uit.. de schokbrekers moeten ook in goede staat zijn en niet als fietspompjes zoals ze nog wel eens worden goedgekeurd, anders kan de minste oneffenheid voor een repeterende beweging zorgen op bepaalde kritische snelheden (omwentelingen).. daar lijdt de band weer onder en worden de oneffenheid erger etc...
schijven kunnen ook krom trekken als de restdruk in het systeem iets te hoog blijft en de blokken tegen de schijf gedrukt blijven waardoor de warmte afvoer niet geleidelijk meer is en vervorming op kan treden, bij licht remmen neigt de auto (schijf..) steeds op die locatie te stoppen en wordt dat erger.
op zeker moment heb ik de ervaring gehad dat door het trillen de schijven "los" gingen zitten en ook de velgen..! Als het weer zover dreigde te komen kon ik het al horen aan de remblokbeugeltjes in de klauwen, het blik liet zich dan horen..
Mede oorzaak hiervan waren de velgen zelf, lichtmetalen exemplaren, welke soms dit kunnen veroorzaken. Reden is het verschil met een stalen exemplaar. Deze "staan" op de naaf met enkele raakvlakken, een lichtmetalen velg is vaak vlak en moet echt alles schoon en vlak zijn om dit te voorkomen.
ik uitendelijk in de schijven en naven 5 gaten en draad getapt zodat deze niet meer los kwamen..


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)