Allereerst bedankt voor de reacties.
Marc1970 schreef:maar heel overzichtelijk, op het nivo van de D Kadett zeg maar
Dan onderschat je mijn niveau en dat van de Kadett zeker. Dat is inmiddels een Astra F met een Kadett D body..... Ik denk zelfs dat er meer techniek in mijn D zit dan in menig 740.
Maar goed, mijn D is te krap, niet comfortabel en zeker niet geschikt om in de toekomst mee op vakantie te gaan. Dat zoek ik dus, een betrouwbare oldtimer die in staat is in vakantieperiode mijn gezin (mijn vrouw, 2 kinderen (3 en 6) en mij) van A naar B te vervoeren en buiten de vakantie mij kan "pleasen".
Misschien is een 740 dan een beter alternatief. Hoe zit het eigenlijk met het verzinken van het plaatwerk tussen de 240 en de 740?
Kwa ruimte maakt het volgens mij niet zo heel veel uit, prestaties ontlopen elkaar ook niet zoveel (voor zover je bij een diesel van prestaties kunt spreken). Het lijkt dus meer een gevoel waarmee je de keuze maakt. Het "Tank-gevoel" interesseert me eigenlijk niet zo, ik wil gewoon een veilige auto. Als er een beetje luxe in zit, is dat wel lekker natuurlijk.
Dit bij elkaar genomen, Zou voor mij dan de 740 de beste keuze zijn?
O ja, ik zie vaak bij advertenties staan dat een auto uit een bepaald deel van Zweden komt, ik neem aan dat dat met zout strooien te maken heeft, maar zijn er ook delen van Zweden waar wel zout gebruikt wordt?
Groeten,
Mischa