Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
164 uit 1972 gekocht!
Citaat:met Cornelis Vreeswijk uit de speakers

IJmuidenaar en dus plaatsgenoot van mij!
Alleen maar leuke mensen hier.... 8)

Een 164 met een handbak (zie je niet vaak),helaas zonder overdrive.
Nu nog die afgrijselijke standaard velgen eraf en "breed" erop.
Mooie kar...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Prachtig! Ben zelf ook helemaal verliefd op de Volvo 164. Toch een prachtige snoet, deze wagens!
Ze zijn naar mijn weten allemaal met de diagonale Volvostreep van de band gerold. Helaas worden ze er idd nogal eens vanaf gesloopt :-[ Ze zijn moeilijk te vinden en je betaalt er de hoofdprijs voor :-[
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Ach, ik vind het zonder ook wel iets hebben.
Collega van mn zus had de voorkant op een foto gezien en zei:
''heeft je broertje een Bentley gekocht?''
Antwoord
;D Op en top een klassebak, zo'n 164! ;D
Antwoord
Zeker mooi. En natuurlijk met de originele velgen blijven rijden, kom op zeg.

De B30 heeft een fiber tandwiel, zeker. De stalen versie is in de Penta blokken te vinden, want in dat blok wordt de koelwaterpomp ook nog aangedreven door de krukas.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Zeker mooi. En natuurlijk met de originele velgen blijven rijden, kom op zeg.

De B30 heeft een fiber tandwiel, zeker. De stalen versie is in de Penta blokken te vinden, want in dat blok wordt de koelwaterpomp ook nog aangedreven door de krukas.

En deze bewering klopt helaas ook niet, ik heb een penta B30 in m'n auto liggen en daar zat toch wel degelijk een fiber tandwiel in. De koelwaterpomp wordt aangedreven door de moer die het grote tandwiel bijeenhoudt. Dus er is geen sprake van een grotere belasting van het tandwiel..
Antwoord
Hè wat jammer nou. Hoe zit het dan toch met die stalen tandwielen? De tandwielen die je nu bij Penta kunt kopen zijn allemaal staal (à 450 euro!).

Maar als de moer de pomp aandrijft, wordt de pomp via die moer toch ook aangedreven door het tandwiel? Ik bedoel, die moer draait niet vanzelf rond.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
en is er misschien een fiber versie in de Penta geschroefd..?

Net als voor de B20 is er ook een stalen set voor de B30, je hoort je iets meer schijnt..

En als je goed zoekt is er ook nog een afstelbare versie..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Marc1970 schreef:Hè wat jammer nou. Hoe zit het dan toch met die stalen tandwielen? De tandwielen die je nu bij Penta kunt kopen zijn allemaal staal (à 450 euro!).

Maar als de moer de pomp aandrijft, wordt de pomp via die moer toch ook aangedreven door het tandwiel? Ik bedoel, die moer draait niet vanzelf rond.

Ja je hebt gelijk Wink

Dat is mooie afzetterij want het zijn precies dezelfde distributietandwielen als voor een 'normale' B30 Smile (bewijs ligt in mijn schuurtje Big Grin)
Antwoord
f3rdy schreef:
Marc1970 schreef:Zeker mooi. En natuurlijk met de originele velgen blijven rijden, kom op zeg.

En deze bewering klopt helaas ook niet, ik heb een penta B30 in m'n auto liggen en daar zat toch wel degelijk een fiber tandwiel in. De koelwaterpomp wordt aangedreven door de moer die het grote tandwiel bijeenhoudt. Dus er is geen sprake van een grotere belasting van het tandwiel..

Mijn literatuur zegt ook wel degelijk dat "stalen tandwielen ook wel in pentablokken terug zijn te vinden". Verder niet gespecificeerd. Zou er kunnen uit afleiden dat ze in een aantal, maar niet alle pentablokken werden toegepast?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Visco fan plaatsen ipv vaste fan? 142 B20 1972 Jerry 21 17.818 5 July 2011, 23:51
Laatste bericht: Jerry

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)