Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
I mean but..! (ik bedoel maar..)
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
DopdeDouwer schreef:Productie jaar opvragen, kenteken laten aanpassen, belastingdienst informeren.
Zoiets zal het wel zijn.
Hoe werkt zoiets dan ???
Ik bedoel, hoe krijg je 'm belastingsvrij? Gaat dan toch over randgevallen die pakweg eind 1986 werden geproduceerd en iets later pas op kenteken komen, of heb ik het mis voor?
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Het gaat er vermoed ik om of de onderdelen ,zoals bijvoorbeeld de gordels, een productiedatum in 1986 hebben.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Het gaat om wanneer de auto van de productieband afrolde. Niet dus om bepaalde onderdelen, maar wanneer de auto geproduceerd is.
Overigens verstrekken fabrikanten die gegevens niet gratis, want het vergt wat administratief zoekwerk.
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Dan is de marge tussen belastbaar en belastingsvrij toch behoorlijk krap (enkele uitzonderingen nagelaten, van bv. toonzaalmodellen), en enkel interessant voor auto's op het randje van > 1986, niet?
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Natuurlijk is dat maar een beperkt aantal. Die knakker die de methode wilde verkopen op marktplaats heeft dat vast in ÃÃn van zijn tien stappen staan: controleer of de auto begin 1987 is geleverd. Zo niet: pech.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Inderdaad je moet wel heel erg geluk hebben denk ik.
Ben ook benieuwd of de 1986 regel in 2011 nog steeds geldig is...
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Of de 86 regel in 2011 nog geldig is kan je zien in je glazen bol, als je die niet hebt dan moet je maar gewoon afwachten wat ze straks weer verzinnen :-\.
Het is net als met aandelen, resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
je kunt je wellicht beter afvragen of de "klassiekerregels" nog overeind blijven... 1200kg op LPG, doet dat per kwartaal..?