Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanjager
Het viel mij mee, heb de stoelen er allemaal in laten zitten en alleen de rechterkant van de kachel losgemaakt, de linkerkant heb ik gewoon laten zitten.

Succes! Ik ga morgen ook verder...

Casper
2/2? uur is te doen Big Grin Big Grin
makkelijkste manier is hele dash eruit, (kun je meteen schoonmaken)en hoef je je niet in helemaal onmogelijke bochten te wringen, beetje maar Big Grin Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Met drie uur was ook ik klaar. De motortjes die ik heb gezien op de foto's kunnen best passen. Naar ik weet moet je bij die nieuwe motortjes een extra steuntje aanschaffen. Het is zeg maar een universeel ding dat met een adapterplaat zou moeten passen. Meer info nij Gerard Mulder.
Kijkt u in dezelfde tijd even heel kritisch naar de verwarmingsrediateur?
Antwoord
Tot nu toe....

Dit geeft dus maar even aan welke tactiek ik gekozen heb:
[Afbeelding: leeg-small.jpg]

Na het lezen van haynes en ook diverse beschrijvingen op het internet had ik een aardig idee van hoe ik het wilde doen. Toen ik bezig was leek het steeds minder op datgene wat beschreven was dus ben ik maar mijn eigen weg gaan varen. En dan maar misschien iets omslachtiger dan gewenst maar dat ik wel een redelijk goed idee kreeg wat ik deed.

Goed dus het dashboard eruit. Al met al was dat ongeveer 2 uur werk (inclusief stoel demontage). Nadat ik de hele aanjager unit verwijdert had ben ik hem gaan splitsen en kwam ik de ventilator tegen. En was het me ook plotseling duidelijk wat iedereen bedoelde met de rubber "dingetjes". Hier op de groen container dus het oude en nieuwe model met de houder uit het aanjager huis. Wat ik heb gedaan is met een kleine schroefedraaier de nopjes uit de ventilator duwen zodat deze vrij kwam. Daarna was het eigenlijk bijzonder eenvoudig om de nieuwe ventilator (minder als de helft van het gewicht(!)) te plaatsen in de houder (wasmiddel maakt het een stuk makkelijker).
[Afbeelding: vent-small.jpg]

Nu zit de aanjager unit weer op z'n plek. Ik heb de lampjes van de ventilator bediening kunnen vervangen (maar helaas had brezan maar 2 lampjes terwijl 4 of 5 een stuk prettiger was (had ik alles kunnen vervangen). Het Dashboard zit weer op z'n plek. Helaas waren er toch wel wat stukjes plastic die gewoon veel te vaak in en uit elkaar waren gehaald (wat wil je met een auto met zoveel ervaring?). Dus de twee plastic helften van het stuur zitten niet ideaal vast. Maar eens iets voor bedenken als ik het irritant ga vinden.

Wat ik morgen nog moet doen is de beplating links en rechts van de middenconsole weer plaatsen (en bedenken wat ik kan gebruiken ter vervanging van de missende plastic doppen :? ). Dan nog eens kijken of ik een tijdelijke reparatie kan doen van de vering van de zittingen en misschien toch ook nog wat andere kleine zaken. (Bedenk me net dat ik vergeten ben olie te halen om de olie dan maar gelijk te verversen...).

Goed aan het einde van het weekend kan mijn vriendin er weer mee op weg (het is in principe haar auto, want ik rijd voor mijn woon werk met een 24 jaar oudi, maar dat is weer een heel ander onderwerp).

Ik heb wel foto's gemakt maar toch minder als ik eigenlijk had willen doen maar dat had waarschijnlijk ook wel het een en ander vertraagd.

Misschien dat anderen er wat aan hebben (aan deze beschrijving) en als mensen vragen hebben dan wil ik wel kijken of ik ze kan beantsoorden.

Overigens heb ik niet bewust naar de radiator gekeken in de aanjager maar het zag er ook niet verontrustend uit (een slang wilde met moeite los en een andere met veel groene prut helemaal niet).

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
De tactiek die ik had gekozen was minder slim...
Nadat ik de gereinigde motor terug heb geplaatst kwam ik er na een uurtje achter dat ie nog niet goed was...
Toen maar een motor bij Estate Services gehaald en morgen verder....
ik heb ook nog zo'n aanjagermotor nodig, maar dan voor een airco versie. Ik weet niet of dat verschillend is met deze?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Als bij jou de rechterkant van het aanjager huis er als volgt uitziet:
[Afbeelding: hole_location.jpg]
Dan is de hier beschreven methode wel wat voor je?

Dit was ik dus in eerste instantie tegen gekomen maar toen het aanjager huis er dus niet zo uitzag bij mij......

HTH

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Nou bij mij is de auto feitelijk weer klaar. Al met al (en dan heb ik ook nog wat andere zaken gedaan zoals de vorstoelen er "even" uit om de onderste veren te herstellen) was ik er 10 uurtjes zoet mee in totaal. Die schroefjes waarmee het aanjagerhuis vast zit doen het hem. Mogelijk de volgende keer alleen de boutjes bovenin losmaken?

Iedereen die er mee bezig moet (is) veel succes. Ik hoop voor mezelf dat het voorlopig ook de laatste keer was.

Marc
Antwoord
Nou, ik ben ook klaar. Mijn handen zien er niet uit overal wondjes omdat je werkelijk overal met handen tussen moet. Een tweede keer zou wel veel sneller gaan denk ik. Maar goed, de rest van de winter zitten we er weer warmpjes bij! :o
Ik had trouwens ook al de stoelverwarming hersteld zodat ik het zonder kachel toch een stuk aangenamer had dan mijn vriendin... Wat mij wel opviel is dat voor de stoelverwarming afslaat hij in eerste instantie toch best heet wordt! Heeft hier nog iemand last van?

Groeten,
Casper
Heeft dat niet te makne met de plek van de thermostaat? Ik heb zelf geen stoelverwarming maar ik geloof dat ik dat al eens ergens op een forum was tegen gekomen. (Is daar niet dat "deukje" voor in het schuim van de zitting?)

Marc

PS: Mijn handen zijn ook aardig bekrast...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aanjager doet het niet hakkie 3 3.145 3 November 2009, 23:35
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***
  aanjager II Grey240Polar 11 7.961 25 February 2006, 13:33
Laatste bericht: jos

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)