Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trillen in stuur
Hallo,

Ik had problemen met een trillend stuur in mijn 245, 1985 b230.
De problemen waren vooral te merken met het snelwegrijden bovemn de 100.
Ik heb vandaag de wileen laten balanceren+remschijven voor+blokken voor vervangen.
Het trillen in het stuur treedt nu minder op, maar het is er nog steeds.

Heeft iemand een advies van wat ik nog na kan kijken.

vr.gr.

Antwoord
Misschien de fusee's of de stuurkogels, als hier ruimte in zit kan ik me voorstellen dat deze trillen bij het remmen.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
het kunnen ook kromme remschijven zijn. Die kun je laten afdraaien als ze niet te dun zijn. Maar dat is dan wel weer duur
Antwoord
Prins schreef:het kunnen ook kromme remschijven zijn. Die kun je laten afdraaien als ze niet te dun zijn. Maar dat is dan wel weer duur

nieuwe schijven krom? lijkt me sterk :-X

de wielen kunnen niet goed sporen, rubbers kunnen klapperen inderdaad, eerst rubbers controleren
Antwoord
Ik snap eigenlijk niet wat dat trillen met de voorremmen te maken heeft, tenzij je continu remt op de snelweg.

Mijn 240 had ook een best heftige trilling bij 110, die uiteindelijk pas overging toen ik dezelfde nieuwe banden vooraan monteerde. Misschien kan je wat rouleren met banden/wielen.

Rubbers kunnen wel wat hebben. EÃn vd achterste wielarmrubbers ziet er wat minder solide uit, maar dat doet-ie al 90.000 km.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
lijkt mij ook gewoon een banden kwestie. ze zijn nu wel gebalanceerd maar al wel verkeerd ingesleten.
waarschijnlijk is het met nieuwe banden weg of doorhobbelen gewoon
Vitara
Antwoord
Heb hetzelfde, trillend stuur op de snelweg. Toen de wielen laten balanceren en het probleem werd aanzienlijk minder maar nog steeds een ietwat aanwezig. Het probleem ligt bij mij aan de banden, deze zijn wat eiig (niet helemaal rond dus), en dan kun je balanceren wat je wilt.....

Antwoord
Als de banden nog voldoende profiel hebben, kun je ze ook laten trimmen
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Vroeger loste we zo'n probleem in de werkplaats ook wel eens op door de banden naar de aangedreven as te monteren en dan een flinke burn out.........de wielen terug monteren en......9 van de 10 keer was het probleem en minimaal 1mm profiel weg. Uiteraard gebeurde dat uit het gezichtsveld van de klant.
Antwoord
dus een andere naam voor een burn-out is trimmen Tongue
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  stuur slingert bij hard remmen op lage snelheid [245] MartjeB 24 26.846 7 June 2014, 01:48
Laatste bericht: A_A
  Trillen / bonken bij remmen - niet in het stuur edhn 16 16.706 26 June 2011, 14:14
Laatste bericht: edhn
  trillen bij remmen Black Moose 3 3.785 17 February 2011, 19:54
Laatste bericht: aernout

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)