Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Je hebt nogal gauw wat koelwater in de olie na zo'n operatie, tenminste, ik wel. Dat moet er ook uit dampen. Stukje rustig rijden kan geen kwaad denk ik.
Als het misschien een beetje veel is zou ik gewoon de olie verversen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
had je voor revisie ook last van onderdruk? misschien zit je carterontluchting vol
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
Proefrit van 10 km gemaakt en het roken hield onderweg op. Ik vermoed, ook omdat ik het uitlaatspruitstuk aan de kop heb laten zitten, dat daar olie in is gelopen.
Toen net met een koude motor wegreed, rookte hij niet. Gaandeweg ging hij meer roken. Dat duid er ( volgens mij) op dat er gemorste olie in het uitlaatspruitstuk is gekomen.
In ieder geval, hij draait weer als vanouds. Deze klus is geen dagelijks werk voor mij, dus ben je altijd een beetje voorzichtig.
Beetje pruttelen onder de vuldop zal geen uitzondering zijn denk ik, met een km stand van bijna 400k.
Allen bedankt voor de reacties en adviezen. Hij kan weer een ton mee.
Vr gr
Klaas Jelle
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ik heb de olie en de koelvloeistof gewoon vervangen. Je weet nooit wat en hoeveel er in de vloeistoffen komt. Tevens het oliefilter vervangen.
Als je zeker weet dat de vloeistoffen schoon zijn kan je onregelmatigheden ook eerder constateren, anders weet je niet of het er al in zat of dat er een nieuw probleem is ontstaan.
En water in je olie is nooit goed, water smeert nl. niet
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD