Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Ach ja, en dan valt het nog mee als het je liefhebberij is:
is het functioneel EN leuk in een keer, scheelt een keer geld uitgeven....
Zo ongeveer op deze manier verantwoord ik elke keer het doorrijden in de Volvo......... :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
inderdaad....een ander zuipt het weg in de kroeg...lol!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Door van je auto je hobby te maken, hou je daar (althans voor je gevoel) ook nog meer geld voor over
:lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Geniet maar weer van Hem, Jeroen.
79-er 242 GT B23e
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
TheSaint77 schreef:idd..mijn Volvo amazon heeft t ook gehad. Maar ik heb echt niet heel de meuk uit elkaar laten halen. Nieuw klepveertje er in en verder niks. Loopt weer als een tierelier daarna. Geen problems meer gehad.(afgeklopt op hout zojuist)
... mijn vorige 244 GLE (395.000 km.) had het ook. Ik merkte pas dat-ie op 3 poten liep op de afrit van de snelweg. Rustig naar m'n werk gereden en de garage (die zei: niet verder rijden !) en toen de wegenwacht gebeld. Auto is naar de garage gebracht, nieuwe klepveer erin en.......... klaar ! Niets meer aan de hand.
Zou het inderdaad met hoge toerentallen te maken hebben ? Het was een 3-bakautomaat, dus op de snelweg zat je zo constant op 4.000 toeren, maar daar moet-ie toch tegen kunnen ?!
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
klepveren had ik wel gehad voor je
hoeveel wil je der
nieuw of gebruikt.
die klepveer is ook zonder demontage van de kop te vervangen.
maar zo is je koppakking ook vervangen en je klep weer in geslepen.
wat toch ook moest gebeuren begreep ik uit je verhaal.
maar het kan dus wel.
een gebroken klepveer heb ik ook nog nooit gezien.
wel een :
gescheurde klepschotel
gescheurde nokvolger
gescheurde stelplaatje
gescheurde cil.kop
gescheurde zuigers
zo zie je maar weer ieder zijn nukken

:lol: :lol:
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
TheSaint77 schreef:inderdaad....een ander zuipt het weg in de kroeg...lol!
Ik rij en Volvo en zuip het op in de kroeg :lol: :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Jun 2010
Hallo Allemaal
Ik heb een vraag over een klepveer mijn vader heeft een 740 benzine , en wij kunnen de juiste veer maar niet krijgen zelf niet bij volvo.
Is er mischien iemand die nog een losse klepveer heeft liggen of iemand weet die mijn verder zou kunnen helpen.
het veertje heeft een hoogte van 44 mm breedte van 26 mm en een
materiaaldikte van 4 mm.
Wij zijn echt compleet ten einde raad.
Met vr gr
Hellup
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
NEEEE. niet in paniek raken.
er is zat van die rommel
meel maar ff op keesjimminkapestaartplanetdotnl
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
misschien is het een ouder type veer en leveren ze die niet meer. Er zijn diverse types. Voor rond de 100 euro (ik meen zelfs 80) heb je nieuwe retainers, keepers, ringen en veren (set 8 x) bij Volvo. Prijs viel zat mee dus. Anders alle vervangen voor dat type, als er een stuk is kan de rest volgen?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni