14 July 2010, 13:56
die banden is niet slim om te laten zitten. De koordlaag zet zich nagelang de rijrichting, deze moet zich nu in tegenovergestelde richting gaan zetten, omdraaien om erger te voorkomen..!
Startknop op dashboard APK-waardig?
|
14 July 2010, 13:56
die banden is niet slim om te laten zitten. De koordlaag zet zich nagelang de rijrichting, deze moet zich nu in tegenovergestelde richting gaan zetten, omdraaien om erger te voorkomen..!
16 July 2010, 10:56
Net terug van de APK: startknop vonden ze geweldig! zeker geen punt van afkeur.
wel afkeur: - Reflector achterlicht bekrast - Stadslichtje kaduuk - 1 koplamp te hoog - Claxon defect - 2 banden verkeerde draairichting. Valt al weer mee. Trouwens wel een viergasmeting uitgevoerd (en dus ook voor betaald), maar volgens mij is dit niet noodzakelijk bij een pre 93-er. Zal eens kijken of ik dat geld terug kan krijgen ;D toch â¬15 ![]()
19 July 2010, 10:55
Hmmm,
hoe groot, mag een ster in de voorruit zijn voor de APK? Zaterdag een paal van 3m in de auto gelegd, over de stoelen heen en op het dashboard, druk zachtjes de achterklep dicht en dus de paal tegen de voorruit. :-X Pats! Ster van rond 40cm recht voor de bestuurderplek. (heeft iemand nog een ruitje liggen (liefst in de buurt van Friesland, of anders omgeving Utrecht)). ![]()
19 July 2010, 11:52
APK gaat ie vermoedelijk niet door komen :'( :'(
Afdeling 2 Voorruiten (Voor plaatjes, zie blz 47 van de PDF) Artikel 2.9.2 - Beschadiging voorruit Voorruiten van personenautoâs, bedrijfsautoâs met een toegestane maximum massa van niet meer dan 3500 kg alsmede driewielige motorrijtuigen met een toegestane maximum massa van niet meer dan 3500 kg mogen in de artikel 2.9.3 aangegeven vlakken niet meer beschadigd of verkleurd zijn dan zoals bepaald in de artikelen 2.9.4 en 2.9.5. Artikel 2.9.3 - Verdeling in vlakken 1. De voorruit wordt verdeeld in de volgende drie denkbeeldige vlakken, zoals weergegeven in figuur 13: Artikel 2.9.4 - Toegestane beschadiging 1. In het vlak voor het directe gezichtsveld mogen, in afwijking van artikel 2.9.5, de volgende beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn: a. enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte; b. oppervlakkige krassen waarvan de breedte niet meer dan 5 mm bedraagt; c. beschadigingen of verkleuringen waarvan de afmetingen zodanig zijn, dat een denkbeeldig getrokken cirkel om de gehele beschadiging of verkleuring heen een diameter heeft van niet meer dan 20 mm. 2. In het vlak voor het indirecte gezichtsveld mogen, in afwijking van artikel 2.9.5, de volgende beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn: a. enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte; b. oppervlakkige krassen waarvan de breedte niet meer dan 5 mm bedraagt; c. beschadigingen of verkleuringen waarvan de afmetingen zodanig zijn, dat een denkbeeldig getrokken cirkel om de gehele beschadiging of verkleuring heen een diameter heeft van niet meer dan 50 mm. 3. Onder de in het eerste en tweede lid genoemde enkelvoudige scheuren worden scheuren verstaan die in de gezichtsvelden geen vertakkingen vertonen tussen begin- en eindpunt, zoals weergegeven in figuur 15. Figuur 15 Toegestane scheuren 4. In het randvlak mogen beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn. 5. Indien een beschadiging of verkleuring doorloopt in de verschillende te beoordelen vlakken van de ruit, dan moet alleen dat deel van de beschadiging of verkleuring in ogenschouw worden genomen dat in het te beoordelen vlak aanwezig is. a. het vlak voor het directe gezichtsveld van de bestuurder: dit is het gedeelte van de voorruit dat zich voor de bestuurderszitplaats bevindt, ter grootte van een op de voorruit te projecteren vlak met een horizontale zijde van 0,30 m en een verticale zijde van 0,20 m; b. het vlak voor het indirecte gezichtsveld van de bestuurder, hetgeen als volgt wordt gevormd: het directe gezichtsveld wordt ten opzichte van het midden van de voorruit gespiegeld naar het rechter voorruitgedeelte. Het hierdoor gevonden vlak en de tussenruimte naar het directe gezichtsveld vormt het indirecte gezichtsveld; c. het randvlak: dit is het nog resterende deel van de voorruit.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|