Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
Peaky,
zou inderdaad voor Pertronix kiezen.
SUPER eenvoudig aan te sluiten en mocht het ooit kapot gaan kan je terplekke de zaak zo weer ombouwen naar contactpunjes, tenminste als je die in de auto hebt liggen ;D.
Zelf heb ik Pertonix al een aantal jaren in mijn Amazon zitten en sindsdien nooit meer naar omgekeken.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Berichten: 116
Topics: 28
Lid sinds: May 2009
Kan die Velleman ook ingebouwd worden in mijn 240 uit 1986 (met B200K motor als ik het goed heb)?
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Berichten: 54
Topics: 16
Lid sinds: Mar 2006
Op basis van de verhalen in dit topic heb ook ik besloten om een Velleman te installeren. Het werkt inderdaad als een tierelier: lekker rustig stationair nu, bij optrekken lekker gelijkmatig. Moet nog even kijken of de auto nu ook wat zuiniger loopt.
Ik ben (volgens intimi) volledig a-technisch. Heb toch een soldeerboutje aangeschaft en ben gaan froebelen. Wat een goed gevoel als het dan werkt zeg. Kan in ieder geval ook de sleutelaars die wat minder 'sleutel-zelfvertrouwen' hebben aanraden om dit ding (voor nondeju 14,95 euro) te installeren, fluitje van een cent.
Berichten: 160
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2008
DopdeDouwer schreef:Rob schreef:Paar fotootjes doen het altijd goed.
@Dop: ook V44?
Ja, laatste tijd zo stil hier dat ik tijd over heb 
Ik heb ook zo'n kitje gekocht en gesoldeerd, maar het plaatje klopt niet met mijn auto....(gek het plaatje gaat niet in de "quote" mee..)
Van mijn bobine loopt er een + naar de condensator en niet een - zoals op dit plaatje...
Verder vraag ik me af waar ik de + uit de kit op aan moet sluiten, als dit in de verdeler zelf is, moet ik dan een gat maken in m'n verdeler?
Ik ben verder wezen kijken en zie wel een draadje lopen naar de condensator, maar die zit heel strak zonder plug ofzo(onder de aansluiting van de bobine draad (volgens mij toch echt +), als ik die moet aanpassen moet ik er feitelijk in knippen en daar is geen ruimte voor omdat ie zo strak tegen de verdeler aanzit...
Heeft er iemand een foto van de aansluiting op de verdeler van een b21a uit een 244?
Helaas geen Volvo meer..
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
23 July 2010, 21:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 January 2016, 00:14 door Rob.)
Zal dit weekend mijn velleman eens overhevelen van mijn '65-er B20B naar mijn '82-er B21A 244.
Weet niet (meer) uit mijn blote hoofd hoe alles zat, maar het was iig heel erg makkelijk.
Kan toch niet missen de draadjes lijkt mij?
Je moet iig nix knippen
Berichten: 160
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2008
Nou, het werkt!
+ bleek toch - te zijn (wel een rode connector)
De condensator moest toch echt los geknipt worden (vaste aansluiting)
En hij lijkt stabieler te lopen, nu ff een testrit.
Helaas geen Volvo meer..