Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektronische ontsteking IPV contactpunt
Peaky,

zou inderdaad voor Pertronix kiezen.
SUPER eenvoudig aan te sluiten en mocht het ooit kapot gaan kan je terplekke de zaak zo weer ombouwen naar contactpunjes, tenminste als je die in de auto hebt liggen ;D.
Zelf heb ik Pertonix al een aantal jaren in mijn Amazon zitten en sindsdien nooit meer naar omgekeken.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Kan die Velleman ook ingebouwd worden in mijn 240 uit 1986 (met B200K motor als ik het goed heb)?
Volvo V70 (2001) 
Volvo 940 (1997)  Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986)  Porsche 924 (1983)
Antwoord
Op basis van de verhalen in dit topic heb ook ik besloten om een Velleman te installeren. Het werkt inderdaad als een tierelier: lekker rustig stationair nu, bij optrekken lekker gelijkmatig. Moet nog even kijken of de auto nu ook wat zuiniger loopt.

Ik ben (volgens intimi) volledig a-technisch. Heb toch een soldeerboutje aangeschaft en ben gaan froebelen. Wat een goed gevoel als het dan werkt zeg. Kan in ieder geval ook de sleutelaars die wat minder 'sleutel-zelfvertrouwen' hebben aanraden om dit ding (voor nondeju 14,95 euro) te installeren, fluitje van een cent.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:
Rob schreef:Paar fotootjes doen het altijd goed.

@Dop: ook V44?
Ja, laatste tijd zo stil hier dat ik tijd over heb Wink

Ik heb ook zo'n kitje gekocht en gesoldeerd, maar het plaatje klopt niet met mijn auto....(gek het plaatje gaat niet in de "quote" mee..)
Van mijn bobine loopt er een + naar de condensator en niet een - zoals op dit plaatje...
Verder vraag ik me af waar ik de + uit de kit op aan moet sluiten, als dit in de verdeler zelf is, moet ik dan een gat maken in m'n verdeler?

Ik ben verder wezen kijken en zie wel een draadje lopen naar de condensator, maar die zit heel strak zonder plug ofzo(onder de aansluiting van de bobine draad (volgens mij toch echt +), als ik die moet aanpassen moet ik er feitelijk in knippen en daar is geen ruimte voor omdat ie zo strak tegen de verdeler aanzit...

Heeft er iemand een foto van de aansluiting op de verdeler van een b21a uit een 244?
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
[Afbeelding: velleman-1.jpg]

Zal dit weekend mijn velleman eens overhevelen van mijn '65-er B20B naar mijn '82-er B21A 244.
Weet niet (meer) uit mijn blote hoofd hoe alles zat, maar het was iig heel erg makkelijk.

Kan toch niet missen de draadjes lijkt mij?

Je moet iig nix knippen
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Nou, het werkt!
+ bleek toch - te zijn (wel een rode connector)
De condensator moest toch echt los geknipt worden (vaste aansluiting)
En hij lijkt stabieler te lopen, nu ff een testrit.
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ontsteking vonkt niet maar laat brandstofrelais klapperen. Coenraad 6 7.124 7 August 2017, 11:42
Laatste bericht: 244GL1978
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 3.965 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.
  [B200ET] Probleem met ontsteking of toch kop Dopski 7 5.815 21 April 2016, 22:45
Laatste bericht: Dopski
  Elektronische ontsteking inbouwen Mark244 27 17.865 14 April 2016, 22:40
Laatste bericht: Marc1970
  contactpunt aftstand b30 moter bartrouveen 5 5.508 29 March 2016, 22:32
Laatste bericht: Jambon
  Ontsteking b20a lenlux 2 2.873 20 November 2015, 09:55
Laatste bericht: Marc1970
  ontsteking stuk - toevalligheid of meer aan de hand? Dinges 10 11.557 13 October 2014, 14:59
Laatste bericht: Dinges
  Volvo ontsteking korre 1 2.114 6 July 2014, 17:42
Laatste bericht: Marc1970
  Onderhoud ontsteking.. Jambon 5 4.079 5 May 2014, 20:03
Laatste bericht: Jambon
  Slechte ontsteking Nicolaas H 4 3.220 5 December 2013, 02:04
Laatste bericht: Nicolaas H

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)