Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
19 June 2010, 19:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 December 2011, 02:12 door wakka.)
Het is er een met een B21. Iets meer dan 2 ton gereden. Geen stuurbekrachtiging en een M45-bak. Heeft een standkachel, die in ieder geval het interieur verwarmd. Of de rest van de koelvloeistof ook verwarmd wordt is me nog niet duidelijk. Had(!) oppompbare schokbrekers. De compressor en het meetdingetje op het dashboard zijn er wel. Heeft hoofdsteunkussentjes van Marc. Het belangrijkste: hij rijdt erg relaxed en is ook nog zuinig (1:9,.. op gas). Ik rij dan ook als een ouwe sok. Maximaal 110. Nou ja, soms wat harder. Tot nu toe zijn er geen noemenswaardige problemen.
Zo eerst maar.............
245 DL 1983
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Netjes. Is het nog gelukt met de remmen?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
Brake Failure lampje brandt nog steeds na een rondje ontluchten. Systeem heeft nu verse olie. Hij remt trouwens okÃ. Pedaal zakt slechts een klein beetje tijdens lang achter elkaar met flinke kracht drukken. Zal het stekkertje er maar eens af halen.
Hoofdsteunkussentjes zitten goed. Foute kleur (wist ik!) natuurlijk bij grijze stoelen. Comfort is belangrijker!
245 DL 1983
Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
wakka schreef:![[Afbeelding: forum010.jpg]](http://img697.imageshack.us/img697/3725/forum010.jpg)
Kan gebeuren...........hoe krijg je dat weer goed?
Wat vettigheid op de scharniertjes en de verende uitzetter deden bij mij wonderen. Daarnaast heb ik de scharnieren iets teruggebogen. Is weer als nieuw
`88 245, B230K, M47
Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
Dank je! Scharnieren zijn wat verbogen, maar ik zie niks. Geen idee wat de originele stand is.
245 DL 1983
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Uigaande van de klep zelf: Als'tie dicht kan

Als ik het me goed herinner, heb ik de klep open gehad en tussen de scharnieren (achter de haakse bocht) en de achterzijde van de vulopening een blokje hout gelegd en ben voorzichtig de klep naar binnen gaan duwen. Regelmatig kijken of je ver genoeg bent. Sluit hij aan op de carrosserie, dan ben je ver genoeg..
`88 245, B230K, M47
Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
Binnenkort maar es proberen dan met een houtje.
245 DL 1983
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Dus daar komt de uitdrukking "Op een houtje bijten" vandaan ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
zeg die remmen, zit r in het systeem van een 200 ook een schakelaar opgenomen, zoiets als bij de 140? Die moet losgedraaid worden bij het ontluchten anders blijft het lampje ook branden...