Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afraders Ebay / Marktplaats
Rob schreef:
Citaat:Auto wordt echt niet in showroomstaat ingeleverd door de oude eigenaar, technisch en cosmetisch gezien niet.

het meerendeel van de ingeruilde auto's wordt echt niet in showroomstaat afgeleverd door de garage, technisch en cosmetisch gezien niet, is mijn algemene ervaring.
Vaak alleen een beetje cockpitspray, bumperglans en bandenzwart.

Ben je bij de verkeerde geweest en om dan te zeggen dat de rijklaarmaak kosten niet deugen.
Antwoord
PB240 schreef:
BartJu schreef:
ZwerverRoodbaard schreef:Dan nog is het een beetje apart om krap 40% van de vraagprijs te nemen voor het rijklaar maken Tongue

Ik vind de term 'rijklaar maken' sowieso merkwaardig voor een auto die intussen 243.000 heeft gereden. Als ie dan nog niet klaar is? ???
Bij een nieuwe wagen, OK. Maar bij een gebruikte auto...

Dat is gewoon te kort door de bocht. 1750E is veelste veel maar dat kosten van het rijklaarmaken eigenlijk niet op een gebruikte auto horen te zitten is onzin.
Auto wordt echt niet in showroomstaat ingeleverd door de oude eigenaar, technisch en cosmetisch gezien niet. Wink

En dat vind ik weer onzin: als je een auto met verse APK aanprijst, dan wordt ie rijklaar geleverd. Of bij import: APK en registratie.
Dan is is rijklaar.
De schoonmaak, als ze het goed doen, prima. Maar laat het dan een optie zijn. Of verreken het in de vraagprijs (vaak staat ie al gepoetst te wezen!).
Als je je bestaande huis verkoopt ga je niet naast de vraagprijs nog een bonussom vraqgen voor het woonklaar maken (nieuwe badkamer, keuken die je er inzette om het mooi strak te laten zien.

Bij vliegtickets mag het wettelijk ook niet meer: nu retour va 2,50, wel nog 100+ tax bij betalen....
In USA ook altijd zo mooi: menu voor 9.99. Plus 15% salestax, plus 20% service, en asl ie goed was: nog wat meer...

En om eerlijk te zijn, zelfs bij nieuw vind ik het vreemd: je koopt een nieuwe auto om in terijden. Je betaalt een bedrag voor de auto, en dan nog iets omdat ze moeten leveren.

In alle bovenstaande gevallen:
Zeg gewoon wat het me kost! Niet op willen vallen door goedkoop te zijn, maar toch duur uit te komen...

Werkt volgens mij ook ave-rechts trouwens: Bij door mij genoemde die all-in 5000 moest doen, en nu doe-het-zelf 1750 minder vraag ik me dus af: zo, lukte het toch niet met de APK/registratie? Dan denk ik toch: laat maar, heb geen trek in gedonder. (al dan niet tetercht)

Maar goed, da's mijn mening....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord

MP: Gezocht: belastingvrij chassis volvo 245 lpg

Hoel lang zal het duren voordat deze weer te koop staat als als omgekatte post '86-er? ;D
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Wat een gaar en slecht opgeknapt gebakje voor ontzettend veel geld:

http://link.marktplaats.nl/344479928
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ik zag deze ook en dacht, "nou dat lijkt best een leuke wagen". Het is niet
dat ik je niet geloof, helemaal niet zelfs, maar hoe kun je zo oordelen op
alleen de foto's? Ik zie een gapende zekeringenkast, plastic op de zijkanten,
maar verder toch niks? Vertel vertel! Smile
Antwoord
kleur bestaat niet op een turbo, plastic randen onder de deuren, overduidelijk vrij goedkoop gespoten, deuren zijn niet goed afgehangen, interieur komt een nw model, gapende zekeringkast en radiogat, koplampenwissers ontbreken, tectyl aan de binnenkant vd dorpels, wielkastrand sluit niet aan op deur.......

en da's alleen nog wat je zo ziet...
Antwoord
Tsja, weer zo'n gast die 245-ers voor een habbekrats in SE haalt en vervolgens het 3 à 4 dubbele vraagt/vangt.

Volgens mij hadden '83-ers die plastic deurstrips toch nog niet?
En zwarte deurgrepen kwamen toch ook pas later?

Check hier een pic van ook een '83-er 245 Turbo

Garage de L'Est, Volvo 245 Turbo 1983

[Afbeelding: Volvo-245-Turbo-1983.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Ticcie schreef:kleur bestaat niet op een turbo, plastic randen onder de deuren, overduidelijk vrij goedkoop gespoten, deuren zijn niet goed afgehangen, interieur komt een nw model, gapende zekeringkast en radiogat, koplampenwissers ontbreken, tectyl aan de binnenkant vd dorpels, wielkastrand sluit niet aan op deur.......

en da's alleen nog wat je zo ziet...

turbo plaatje uit grille weg, mistlichten voor foetsie, schakelaar zit er wel, achterklep kaal zonder greep ruitenwisser en slot (ongeduldige fotograaf?)
Antwoord
oh ja, spoiler heeft een stoepje gekust :-*
Antwoord
precies en mijn lijstje was ook nog niet helemaal klaar:

Turbo logo voorop mist
Volvo en Turbo logo achterop missen
achterklep slot en greep missen

hoe zou het er onder de motorkap uitzien??

Deze staat zonder overdrijven ook al 2 jaar te koop trouwens, je ziet dat ie niet helemaal ok is, maar blijkbaar niet echt de moeite waard voor iemand. Die kleur mettalic rood is overigens wel origineel Turbo:

http://link.marktplaats.nl/341739512
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ebay/marktplaats enz> deel XVIII.. p245 2.480 1.497.659 12 August 2024, 17:01
Laatste bericht: Volvo240
  Bijzondere/vreemde/grappige advertenties op Marktplaats/Ebay etc. jos245 1.564 950.309 22 November 2021, 10:45
Laatste bericht: Rob
  Marktplaats... st€€ds commercieler Dopski 7 10.258 14 February 2016, 15:34
Laatste bericht: Dopski
  144 op Marktplaats simplicity 1 3.198 1 July 2013, 12:46
Laatste bericht: Dopski
  Ebay/marktplaats enz> deel XVI.. TheSaint77 637 245.769 15 August 2009, 21:03
Laatste bericht: Bazis
  Ebay/marktplaats enz> deel XV..and still counting.. TheSaint77 482 226.028 8 December 2008, 21:19
Laatste bericht: TheSaint77
  PP's 740 Turbo op eBay PP! 8 7.911 20 March 2008, 01:12
Laatste bericht: Jelmar
  Ebay/marktplaats enz> deel XIV inmiddels PP! 271 126.558 23 January 2008, 14:27
Laatste bericht: TheSaint77
  20 pk extra voor 5,50 euro? Gezien op EBAY 240 GLT Aut 4 5.259 3 November 2007, 12:13
Laatste bericht: Jw240
  Ebay, Marktplaats enz. Deel XIII!!!!!! PP! 237 98.209 30 September 2007, 08:11
Laatste bericht: a.huis

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)