Berichten: 5
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2010
In mijn 245 wil ik LPG inbouwen en heb een (buffel)trekhaak die daar enigszins geschikt voor is, maar de achterdemper moet dan vervangen worden door een demper in de voorste uitlaatpijp. Wie weet welke demper(s) daar geschikt voor zijn?
Zie foto's
![[Afbeelding: volvo245trekhaak.jpg]](http://img339.imageshack.us/img339/9192/volvo245trekhaak.jpg)
By
hnicov, shot with
DSC-P32 at 2010-04-22
[img width=450 height=600]http://img443.imageshack.us/img443/4434/volvo245demper.jpg[/img]
By
hnicov, shot with
DSC-P32 at 2010-04-22
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ben benieuwd naar de buffel. Meest hangt de einddemper bij onderbouw LPG zo'n beetje onder de bumper, de overaspijp wordt doorgezaagd ter hoogte vd reservewielbakken ongeveer en 30 cm verlengstuk ertussen gezet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 5
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2010
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
gewoon een rechte pijp die einddemper doet verder toch niks af aan het geluid. kun je er gewoon onder uit laten!
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb mijzelf vorige week in Zweden ook een 245 aangeschaft. De rit naar Groningen (1400km) was een genot, wat een super fijne auto! Ik ben er onderweg ook achter gekomen dat hij ongeveer 1 op 9 rijd (was ook wel ongeveer verwacht). Dus ga ik binnenkort ook een gas installatie laten inbouwen. De "half verzonken" methode lijkt me veel beter als een grote tank tegen de achterbank. Maar ik kom dan volgens de LPG boer ook in de problemen met mijn trekhaak en uitlaat. Volgens mij heb ik de zelfde trekhaak als die "Hnicov" laat zien op zijn fotos. Hoe heb je het opgelost? Volgens de LPG boer moet de uitlaat omgeleid worden en moet ik via de "Volvo club" op zoek naar een speciale trekhaak (met een stalen frame die dwars achterlangs loopt). Hoe hebben jullie dit opgelost, zijn er andere alternatieven? Het inbouwen volgens de ""half verzonken methode" zou 1450 euro kosten, is dat een beetje normaal?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
voor een g2 installatie is dat niet duur, voor een normale installatie is dat zo'n 550euro te duur.
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Ok, prima maar hoe weet ik welke installatie ze inbouwen en zit het verschil alleen in verbruik? Welke gas boer ken je die een normale installatie inbouwt voor 900 euro? Is dat ook inclusief uitlaat omleggen en een half verzonken tank?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
de methode die je hier ziet is niet de normale oplossing voor een 245! Normaal gesproken neem je een speciale gastrekhaak, die kun je voor een paar tientjes op marktplaats kopen. Deze bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/342773442
Je ziet dat er E50 wordt geboden door HPO. Da's een bekende LPG inbouwer uit Brabant die al aardig wat auto's hier heeft omgebouwd. Zeker de moeite waard om even een prijsopgave te vragen. ik dacht dat hij zo rond de E1250 vroeg (ervan uitgaande dat je een carburateur versie hebt).
De normale of zweedse trekhaak is dus niet geschikt voor een verzonken lpg tank, of je moet zoiets als hierboven gaan knutselen, maar waarom zou je?
Naast de trekhaak koop je dan nog een extra stukje uitlaat van E20, wat boven je achteras wordt geplaatst. Hierdoor zit je einddemper een stukje verder naar achteren en heb je de ruimte voor de tank.
Maar een beetje lpg-boer zorgt voor de trekhaak en het stukkie uitlaat. is alleen nog even de kwestie wat ie daarvoor vraagt.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Voor E900 vind je nergens een verzonken lpg inbouw! Da's alleen een echt lage prijs voor een sedan als ze de tank tegen de achterbank aanleggen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Onderbouw heet dat meestal, de bovenkant vd tank raakt de onderkant vd laadvloer en de onderkant steekt onder de auto uit. Is redelijk standaard voor nieuwere 245's, hoeft helemaal niet zo duur te zijn want er zijn er zat van geleverd waar je onderdelen af kan halen. Het enige wat je nodig hebt is het frame en een 30 cm verlengstukje voor je uitlaat.
Ziet er zo uit:
http://link.marktplaats.nl/331225941
Aan het frame zitten haken om de achterste demper weer aan op te hangen, en meestal een trekhaak, da's meegenomen. Er past een 48 L tank in, da's elke 300 km tanken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969