Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
.
Marktplaats: Volvo 245 2.1 GLT Turbo Overdrive (bj 1983) â¬4900
Kosten rijklaar maken: ⬠1.750,-
Mooie auto, dat dan wel weer.
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Volgens mij probeert Hofman al meer dan 2 jaar van die witte turbo af te komen. ???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Rob schreef:.
Marktplaats: Volvo 245 2.1 GLT Turbo Overdrive (bj 1983) â¬4900
Kosten rijklaar maken: ⬠1.750,- ![[Afbeelding: d045.gif]](http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/frech/d045.gif)
Als het 1.750 euro gaat kosten om een auto rijklaar te krijgen dan moet het nogal een wrak zijn
Berichten: 141
Topics: 8
Lid sinds: May 2009
Pff ben benieuwd wat er dan allemaal aan mankeert, laat wel wat te raden over zo met die kosten..
De kosten rijklaar maken omlaag en de vraagprijs omhoog komt dat een stuk betrouwbaarder over. Al komt het op hetzelfde neer..
Op het oog een ontzettend mooie auto!
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Dan nog is het een beetje apart om krap 40% van de vraagprijs te nemen voor het rijklaar maken
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 1.710
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
ZwerverRoodbaard schreef:Dan nog is het een beetje apart om krap 40% van de vraagprijs te nemen voor het rijklaar maken 
Ik vind de term 'rijklaar maken' sowieso merkwaardig voor een auto die intussen 243.000 heeft gereden. Als ie dan nog niet klaar is? ???
Bij een nieuwe wagen, OK. Maar bij een gebruikte auto...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Inderdaad, de term rijklaar maken of afleveringskosten is afkomstig uit de verkoop van NIEUWE auto's. Die moeten afgetankt worden,nagelopen op eventuele missende dingen en gepoetst etc.
Er is op een gegeven moment een garagehouder waarschijnlijk op het idee gekomen om die term afleveringskosten ook op gebruikte auto's te gaan toepassen en zodoende de potentiele klant wat extra geld uit de zakken te kloppen. Momenteel is het min of meer een goed gebruik geworden in de tweedehands autohandel.
Berichten: 1.710
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Maar het komt wel voor.
Deze stond voor net geen 5000 incl NL kentkeen en APK. Is nu ook 1750 vanaf nu dat exclusief is geworden. Zonder het rijklaarmaakkosten te nomen overigens.
op zich prima natuurlijk, je hoeft minder te doen, te regelen, en neemt hierdoor ook iets minder risico.
Maar noem het dan ook APK en kenteken, ipv rijklaar....
Vaak krijg ik de indruk dat je ook nog eens fors voor de grote poetsbeurt betaalt die ze de auto laten ondergaan voor je bezichtigd om je een betere (niet per se juistere!) indruk te geven...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
BartJu schreef:ZwerverRoodbaard schreef:Dan nog is het een beetje apart om krap 40% van de vraagprijs te nemen voor het rijklaar maken 
Ik vind de term 'rijklaar maken' sowieso merkwaardig voor een auto die intussen 243.000 heeft gereden. Als ie dan nog niet klaar is? ???
Bij een nieuwe wagen, OK. Maar bij een gebruikte auto...
Dat is gewoon te kort door de bocht. 1750E is veelste veel maar dat kosten van het rijklaarmaken eigenlijk niet op een gebruikte auto horen te zitten is onzin.
Auto wordt echt niet in showroomstaat ingeleverd door de oude eigenaar, technisch en cosmetisch gezien niet.
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Auto wordt echt niet in showroomstaat ingeleverd door de oude eigenaar, technisch en cosmetisch gezien niet.
het meerendeel van de ingeruilde auto's wordt echt niet in showroomstaat afgeleverd door de garage, technisch en cosmetisch gezien niet, is mijn algemene ervaring.
Vaak alleen een beetje cockpitspray, bumperglans en bandenzwart.
|