Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
ZwerverRoodbaard schreef:Dat Amerikaanse front is toch echt stukken mooier dan de Europese, tenminste van de nieuwere 240's want de oude dubbele ronde of enkele ronde zijn ook erg mooi.
Inderdaad, onbegrijpelijke flater dat ze dit front ook niet in Europa gebruikt hebben.
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
ZwerverRoodbaard schreef:Dat Amerikaanse front is toch echt stukken mooier dan de Europese, tenminste van de nieuwere 240's want de oude dubbele ronde of enkele ronde zijn ook erg mooi.
Ik denk dat het eigenlijk vooral is omdat het europese front hier zo gewoontjes is. Iedereen heeft het.
In amerika geven ze big bucks voor een europees front omdat iedereen daar met de dubbele koplampen rondrijd.
Het front dat ik heb is wel voor m'n 740.

Voor de 240 is het nog moeilijker te vinden denk ik. Maar voor de 240 vind ik de enkele ronde koplamp nog altijd het mooiste.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Zo te zien heb je wel iets moois gevonden! Persoonlijk vind ik de (dubbele) ronde koplampen ook het mooist, maar ik weet zeker dat deze dubbele vierkante jouw Volvo echt gaan opleuken. En wij wachten op foto's
Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
Belg schreef:ZwerverRoodbaard schreef:Dat Amerikaanse front is toch echt stukken mooier dan de Europese, tenminste van de nieuwere 240's want de oude dubbele ronde of enkele ronde zijn ook erg mooi.
Inderdaad, onbegrijpelijke flater dat ze dit front ook niet in Europa gebruikt hebben.
heeft dat ook niet met regelgeving te maken gehad??
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
In Nederland mogen idd geen Sealed Beams gevoerd worden zoals in Amerika, maar volgens mij is dit gemakkelijk om te bouwen.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Prachtig. Mooie collectie begin je al te krijgen ;D
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Heb je wel stalling genoeg?
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Ja hoor. De stalling is voorlopig nog geen probleem. Plek genoeg.
De grijze is een heel mooie wagen maar de motor laat wat te wensen over. Hij rijd al een paar jaar niet meer op benzine. Hij draait staionair nogal hoog in de toeren en heeft vaak last van backfires. Met 368.000 km mag ik de hele wereld niet verwachten natuurlijk. :p
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
De kogel is door de kerk. Ik heb er nog maar eentje bijgekocht.
Voorlopige foto's van een vuile wagen:
Het is een 765 GLE TDIC van 1990 met 193.000 km op de teller. Met airco, elektrisch kanteldak, elektrische ramen rondom, afneembare trekhaak, standkachel van webasto, nivomats en een goed stel winterbanden.
Er zit een M46 onder die netjes schakelt. Hij heeft ook een Hausser uitbouwkit eronder. Er word nog een mooi setje alu op gezet en word volgende week ergens gekeurd. :p
Kan al niet meer wachten.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's