Berichten: 121
Topics: 22
Lid sinds: Sep 2008
Heb na een flinke zoektocht door cilinderkop-topics begrepen dat het verstandig is om een 2e-hands kop altijd te laten vlakken.
Is er in de omgeving van Nijmegen een goed adres?
244 DL '76
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
een kop altijd laten vlakken! Een goed revisiebedrijf zal daar toch wel zitten?!
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Eerst meten, dan vlakken. De alu koppen mogen een flink beetje krom zijn, i.t.t. gietijzer. Leg een vlak dingen over de kop en steek er voelmaatjes onder. Diagonaal mag je 0,5 mm meten in het midden, over de korte kant 0,25 mm.
Je kan eigenlijk beter meten voor je de kop koopt, meer dan 1 mm diagonaal betekent dat-ie in de oude metalen bak kan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 121
Topics: 22
Lid sinds: Sep 2008
Dank voor de tip. Ding moet nog van een blok worden afgehaald en heeft nooit op gas gelopen. Maar dat zegt natuurlijk allemaal niks. Weet trouwens niet of t op prijs gesteld wordt als ik eea ga checken.
244 DL '76
Berichten: 1.707
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
shineslikesun schreef:Dank voor de tip. Ding moet nog van een blok worden afgehaald en heeft nooit op gas gelopen. Maar dat zegt natuurlijk allemaal niks. Weet trouwens niet of t op prijs gesteld wordt als ik eea ga checken.
Ik ga altijd uit van de regel:
Als je de waar niet mag controleren,niet kopen!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Plus de niet-goed-geld-terug regel .
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Ik ben er toevallig vandaag nog geweest, Nijmeegse Motorenrevisie op de nijverheidsweg.