Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
waarschuwingslampjes blijven flauw branden
#11
Die twee schroefjes los en het ding valt eruit. Je kan de dynamo zelfs in de auto laten zitten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
Marc1970 schreef:De alternator heet dynamo in NL.

huh Marc, dat is toch niet hetzelfde. Of zijn jullie gewoon voor het makkelijk te houden ÃÂÃÂn benaming blijven gebruiken?
Hier wordt wel degelijk verschil gemaakt tussen een dynamo of een alternator in de auto. ;D In je volvo 200-reeks zit een alternator.
Antwoord
#13
Marc1970 schreef:De alternator heet dynamo in NL.

Meestal (voor Bosch dynamo's) hoef je alleen maar de spanningsregelaar incl. koolborstels te vervangen, dit dingetje: http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=2499

Woeps, ik bedoelde eigenlijk spanningsregelaar. Ik zat gisteren blijkbaar al te slapen :Smile
Mijn excuses..
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#14
Volgens mij noemen niet-technische Nederlanders alle kleine machientjes die ronddraaien en stroom maken een dynamo, of het nu gelijkstroom of wisselstroom is.
Grote dingen die draaien en stroom maken heten generator, of aggregaat.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
stijn schreef:
Marc1970 schreef:De alternator heet dynamo in NL.

huh Marc, dat is toch niet hetzelfde. Of zijn jullie gewoon voor het makkelijk te houden ÃÂÃÂn benaming blijven gebruiken?
Hier wordt wel degelijk verschil gemaakt tussen een dynamo of een alternator in de auto. ;D In je volvo 200-reeks zit een alternator.


[offtopic]
Een alternator of dynamo heeft dezelfde betekenis. Ze zijn beiden een generator al werken ze wel verschillend. Een alternator is een wisselstroomgenerator en een dynamo is een gelijkstroomgenerator.
[/offtopic]

Ik zou iig even de spanningsregelaar loshalen achter de dynamo.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#16
Citaat:Dank voor je reactie, laatst nog gemeten voor de wintersport 14,2 volt bijladen. Waarschijnlijk zullen ze dan nu wel op zijn. Dus dat wordt een ruil dynamo.
14.2V is toch een goede waarde ???
Had je voor de wintersport ook al problemen met de zwak brandende lampjes?
Zo niet, moet je nogmaals meten of dit veranderd is.
Is deze nog steeds 14,2 volt dan heb je waarschijnlijk ergens slecht contact.
Check dan eerst ff de zekeringen, of deze wel goed kontakt maken.
succes
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ruitenwisser interval blijven continue, gaan niet uit Bart240 4 3.732 4 October 2021, 21:47
Laatste bericht: Bart240
  Richtingaanwijzers en gevaarlichten blijven branden (soms) huib 3 5.519 17 June 2017, 17:16
Laatste bericht: Marc1970
  Achteruit-rijdlichten blijven branden martien van moorten 1 2.849 10 September 2016, 23:30
Laatste bericht: Marc1970
  remlichten blijven branden henkoman 1 3.267 14 February 2016, 21:05
Laatste bericht: Marc1970
  Controlelampje verlichting blijft branden - Volvo 264 1979 bartboos 6 6.392 25 January 2016, 11:54
Laatste bericht: Wijnand
  Lampjes dashboard gaan branden tijdens rijden. Madman 7 8.054 28 November 2015, 17:42
Laatste bericht: Marc1970
  dashboard controlelampjes branden niet jos245 16 13.617 13 November 2015, 19:32
Laatste bericht: boedr
  instrumentenpaneel lampjes branden niet jootman 7 7.719 15 September 2015, 17:36
Laatste bericht: jootman
  motor slaat af als lamda sonde lampje gaat branden Jaap SHREK 5 6.412 5 March 2015, 11:49
Laatste bericht: Jaap SHREK
  dashboardlampjes feller laten branden Van Schellen 8 8.044 24 December 2013, 12:51
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)