Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
123-ignition voor de B21/23
#1
Eindelijk is ie er !!!
Een 123 ontsteking voor onze B2XX blokken.
Nooit meer gelazer met punten.
Wel even sparen....

123-ignition

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#2
Hier kost ie €318,99
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#3
Bij de vroege E's (K-jet) is de vervroeging nog met de centrifugaalvervroeging geregeld.
Wordt met de 123 ook elektronisch.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#4
K heb er een tijdje terug een op mijn B30E geschroefd toen de bestaande rotoras nogal begon te zwalken in zijn bussen..

Wat een verademing is dat zeg, ook de injectiepulsen komen eruit, heeft aparte curves ook voor lpg middels een verstopt
schakelaartje.
Veel minder kritisch dan de bestaande, beter starten, goed oppakken "ronder" lopen etc ..

En hij was (voor de B30e dan ) niet eens zoveel duurder dan een 100% goed gereviseerde commercieel gekochte ruilverdeler.

Ziet er ook nog eens "oud" uit op een afstandje zie je niet dat het een 123 is .. Wink
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
#5
Mooi, eindelijk mag je kiezen of je dit wilt.

ben benieuwd naar meer ervaringen hiermee!

en dan vooral met B21A en LPG....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#6
Zou er ook veel verschil zijn als je de 123 in een 2.3 met Pierburg op LPG zet, zeker gezien de aparte schakeling en onstekingscurve die er dan inzit. Ik heb nu wel de volvo electronische onsteking?

In mijn eend heb ik hem een jaar of 7 geleden ingebouwd en nog geen dag spijt van gehad. Het is een verademing.
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
#7
Iemand een idee wat de + em zijn tov een Velleman kitje?
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#8
Daar had rob volgens mij een keer een heel mooi overzichtje voor gemaakt.
Antwoord
#9


Zelf zit ik er ook nog over te twijfelen. Ik vind ze alleen erg prijzig. Momenteel heb ik een pertronix setje gemonteerd. Hij loopt perfect. Waarom zou ik er dan een andere ontsteking op zetten? Vraag ik mezelf dan af. Heb je al problemen ondervonden met de 123-ontsteking?
Op het V44-forum is er een topic waar er zat klachten zijn over de ontsteking..

Groeten, Boele
Antwoord
#10
Stukkie leesvoer (Topic: Marktonderzoek electronisch onstekingssysteem )
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wat is dit voor metertje? Kogelman 9 776 25 July 2024, 14:21
Laatste bericht: Roodblok
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 952 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  Sensor locaties voor 52mm tellers Yezzz 6 5.226 17 May 2021, 08:41
Laatste bericht: DanielR
  B18 gebruiken als donor voor B20, wat kom ik tegen? Lennart 3 3.873 27 January 2018, 09:00
Laatste bericht: oudevolvo
  Geen plaats meer voor laatste demper lpg inbouw jero 8 5.888 10 February 2017, 10:14
Laatste bericht: 245GLE1981
  Simons uitlaat voor de 240 KennOne 4 5.245 26 October 2016, 15:23
Laatste bericht: KennOne
  LMM voor 240 b230f 1993 koosleo 0 1.749 11 April 2016, 21:46
Laatste bericht: koosleo
  Brandstofleiding voor B21ET b.b. 5 5.289 11 March 2016, 16:18
Laatste bericht: b.b.
  Het is winter -20. Kartonnetje voor de radiator? Kwekkel 8 7.201 23 January 2016, 23:12
Laatste bericht: Kwekkel
  Motorsteunen B21 voor 144. Madman 6 5.771 31 August 2014, 21:50
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)