20 January 2010, 10:57
Beste volvo mensen,
Ik heb een vraagje over mijn volvo 240 uit '86 met een b220k motorblok.
Moeten de kleppen gesteld worden, of zijn dit automatisch stellende kleppen.
Dit laatste is mij een keer toegezegd door een garage houder toen ik dezelfde vraag stelde.
Maar ik twijfel (sterk).
Kan iemand mij uit de brand helpen?
Als de kleppen gesteld moeten worden, zijn er topics of on-line 'handleidingen' om dit zelf te doen.
Ik ben een redelijk geoefende sleutelaar (sorry dus voor deze onozele vraag). Om een indruk te krijgen:
onlangs, met succes, de ramp solex-cisac carburateur vervangen door een nieuwe (!) stromberg. Hiervoor dus ook een ander spruitstuk gemonteerd. Mijn volvo rijdt nu zuiniger dan eerst.
(Ik tank altijd euro 98 met loodvervanger. Blok heeft nog nooit op gas gereden.)
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb een vraagje over mijn volvo 240 uit '86 met een b220k motorblok.
Moeten de kleppen gesteld worden, of zijn dit automatisch stellende kleppen.
Dit laatste is mij een keer toegezegd door een garage houder toen ik dezelfde vraag stelde.
Maar ik twijfel (sterk).
Kan iemand mij uit de brand helpen?
Als de kleppen gesteld moeten worden, zijn er topics of on-line 'handleidingen' om dit zelf te doen.
Ik ben een redelijk geoefende sleutelaar (sorry dus voor deze onozele vraag). Om een indruk te krijgen:
onlangs, met succes, de ramp solex-cisac carburateur vervangen door een nieuwe (!) stromberg. Hiervoor dus ook een ander spruitstuk gemonteerd. Mijn volvo rijdt nu zuiniger dan eerst.
(Ik tank altijd euro 98 met loodvervanger. Blok heeft nog nooit op gas gereden.)
Alvast bedankt voor de reacties.