Topics: 51
Ik heb de standaard speakerkapjes, maar uiteraard zitten daar geen speakers in (standaard uitvoering hè)
Nou wil ik daar speakers (en gevonden ook al, inbouwdiepte 41 mm)in zetten maar hoe verwijder je de speakerkapjes? Ik heb er achter gezeten met een schroevendraaier
dus tussen het deurpaneel en het speakerkapje
maar nou zijn er twee pennetjes afgebroken.
Dat wil ik eigenlijk niet.
dus:
hoe moet het wel?
Alvast mijn hartelijke dank
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Topics: 21
Topics: 116
Ik ben geen expert maar ik heb ook van die standaard volvo speakerkapjes in mijn 240 uit '85. Hier zaten wel speakers achter en de kapjes klikten dan ook op de originele volvo speakers. Wat ik zie als ik de kapjes verwijder zijn 4 blauwe (afgebroken) staafjes waar denk ik de kapjes op vast zaten ten tijde er geen speakers gemonteerd zitten. Dus geen speakers kapjes vast gezet op plastic nokjes, kapjes verwijderen nokjes breken maar kapjes weer vastzetten op standaard volvo speakers!
Maarehh pin me er niet op vast ok! Probleem is wel lijkt me dat als je niet standaard volvo speakers plaatst je de originele kapjes ook niet meer kunt gebruiken.
Jeroen
Topics: 107
De pinnetjes van de speakerkapjes zitten aan de achterkant van het deurpaneel geborgd met metalen borgringetjes met tandjes.
Als je het deurpaneel verwijderd kun je de borgringetjes loswringen met een schroevedraaier. Als je daarbij niet met veel geduld werkt breken de plastic pennetjes alsnog af weet ik uit eigen ervaring
Als je de kapjes langs de voorzijde van het paneel eraf wil wrikken dan breken gegarandeerd alle pennetjes af.
Topics: 51
Mmm moek dus 2 deurpanelen verwijderen voor de speakerkapjes.
Nou ja, dan wordt het wel kerstvakantie denk ik voordat ik radio heb.
.
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004