Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hiteschild uitlaat
#1
ik ga volgende week mijn spruitstukpakking vervangen van de turbo
zou ik het hitteschild dat boven op het spruitstuk weg kunnen laten
die vlakbij de bougies zit en waar een slang op aangesloten zit voor de voorverwarming van het luchtfilter
of zou het dan te heet worden?

vindt het zonder veel mooier
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#2
Ik heb 'm ook niet meer en rij al twee jaar zonder .
Tot nu toe nergens last van...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Kan zonder problemen weggelaten worden eric Wink
Antwoord
#4
ik had het er ook al niet meer opzitten (weggeroest) en met het nieuwe 90+ spruitstuk heb ik ook niks gemonteerd. bij het 90+ spruitstuk moet ik eigenlijk nog wel een keer de beschermschildjes voor de bougiekabels plaatsen, die worden nl wel wat (te?) warm.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#5
ik heb gister een nieuwe turbo besteld bij turbo-hoet en vandaag al netjes ontvangen
mijn oude bleek toch flink gescheurd te zijn bij de wastegateklep en de tapeindje waren ook afgebroken op de turbo,
dus aangezien het nog de eerste is en alles los had heb ik hem gelijk maar vervangen


[img width=800 height=600]http://img91.imageshack.us/img91/815/dsc00430r.jpg[/img][img width=800 height=15]http://img91.imageshack.us/img91/dsc00430r.jpg/1/w1024.png[/img]

[img width=800 height=600]http://img442.imageshack.us/img442/6563/dsc00443.jpg[/img][img width=800 height=15]http://img442.imageshack.us/img442/dsc00443.jpg/1/w1024.png[/img]

[img width=800 height=600]http://img145.imageshack.us/img145/4214/dsc00447s.jpg[/img][img width=800 height=15]http://img145.imageshack.us/img145/dsc00447s.jpg/1/w1024.png[/img]

[img width=800 height=600]http://img229.imageshack.us/img229/5756/dsc00449m.jpg[/img][img width=800 height=15]http://img229.imageshack.us/img229/dsc00449m.jpg/1/w1024.png[/img]

de auto loopt nu weer super fijn alleen is de turbo druk nu iets te hoog
hij is nu wel gruwelijk snel maar het lampje gaat aan met volgas en de meter gaat net in het rood dus moet morgen nog even het turboregelklepje bijstellen
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#6
eric vermeer schreef:de auto loopt nu weer super fijn alleen is de turbo druk nu iets te hoog
hij is nu wel gruwelijk snel maar het lampje gaat aan met volgas en de meter gaat net in het rood dus moet morgen nog even het turboregelklepje bijstellen
Hoe kan de druk nou te hoog zijn? ;D Lekker veel druk = snelheid!

Nee je hebt gelijk, je mensel moet er iig wel op aangepast worden als je het zo zou latem staan. En ik neem aan dat je met 'turbodrukregelklepje' je wastegate bedoeld?

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben; Wat kost die turbo nou zoals hij daar ligt?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#7
nou turbo druk was zo hoog dat de brandstofpomp stopte(beveiliging)

en nee daar bedoel ik het regelklepje dat de druk regelt naar de wastegate(alleen originele intercoolers hadden dat)

de turbo koste me inclusief btw en verzendkosten €535.- en als ik de oude terugstuur krijg ik nog €100.- statiegeld terug
dus valt mij nog mee, en volgens turbohoet had ik de laatste nieuwe originele turbo dus NIET watergekoeld

maar de motor liep al lekker maar nu met nieuwe turbo en benzineverstuivers is het helemaal top en echt snel
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#8
Maar was het niet beter om wel voor een watergekoelde versie te gaan? Of wilde je m echt origineel houden?

Je kunt uiteraard ook de beveiliging dmv de brandstoftoevoer iets anders afstellen als je deze druk wilt houden (dan wel je mengsel laten afstellen).

Spruitstuk toch nog niet vervangen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#9
nee nog het originele spruitstuk maar die is ook nog maar een jaar of 6 oud en ongescheurd
en zou het echt veel schelen tegenover een 90+ ik denk van niet alleen als je meer als 200pk wilt gaan halen mischien

en wat betreft de turbo ik zou zo niet de voordelen weten van watergekoeld

ik heb vandaag de druk goed afgestelt hij staat nu op ongeveer 0.85bar en vindt dat nog veilig dus laat hem zo
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#10
Eric gewoon zo laten dat spruitstuk Wink

En ik neem aan dat je weet dat je geen garantie hebt met een gebruikte 20+ jaar oude olietoevoerleiding Wink
Ja ik ben een zeikerd, ik weet het, maar ik sta regelmatig aan de andere kant van het verhaal.. probeer mensen wat te helpen door problemen voor te zijn.

Je hebt wederom mail trouwens.

de 'oude' montage voorschiften die bij C&E op de site staan. (puur ter info, voor een ieder die dit leest)

Turbo montage voorschrift.
Wij adviseren u om voordat u de turbo monteert het volgende te kontroleren en indien nodig goed schoon te maken of te vervangen.

Voor montage:
Olie toevoer leiding reinigen en kontroleren op verstoppingen.
Olie retour leiding reinigen en kontroleren op verstoppingen.
Indien mogelijk carter ventilatie leidingen schoonmaken en carterdruk meten.
Luchtfilter vervangen en leidingen reinigen.
Demonteer en reinig, indien aanwezig, de intercooler.
Controleer het uitlaatspruitstuk op losse deeltjes.
Reinig indien mogelijk het uitlaatspruitstuk.
Demonteer en reinig, indien aanwezig, het EGR systeem volledig.
Olie + olie filter vervangen !.

Montage:
Gebruik GEEN vloeibare pakking of soortgelijk middel !!.
Monteer de Turbo op het uitlaatspruitstuk.
Monteer de uitlaat aan de Turbo.
Vul de oliekanalen van de Turbo met nieuwe olie.
Monteer de overige verbindingen.

Na montage:
Start de motor zonder dat deze aanslaat, dit om oliedruk op te bouwen in de motor, doe dit 30 sec. tot 1 minuut.
Laat de motor nu gedurende 5 tot 10 minuten stationair draaien.
Controleer alle (slang) verbindingen op lekkage.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbo uitlaat spruitstuk, ja alweer. Zuurstar 22 20.184 5 April 2011, 17:40
Laatste bericht: 8valve
  gewone uitlaat onder Turbo.... ID19 5 4.781 22 January 2010, 22:15
Laatste bericht: janspeed
  3" uitlaat eric vermeer 107 51.092 14 May 2007, 22:12
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)