Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Beste mensen, ik heb een 240 bouwjaar 1986. Nu wil ik er nieuwe velgen onder plaatsen.Op zich geen probleem maar om ze eronder te krijgen moet ik een klein asje wegschroeven. Dit asje dient om de velg telkens op dezelfde plaats terug te monteren. Altans dat dacht ik.
Na de nieuwe velgen gemonteerd te hebben wil de wagen geen millimeter meer rijden. De wielen blokeren gewoon.
Weet iemand wat er nu moet gebeuren? Is er iemand die ooit hetzelfde probleem gehad heeft.
Groeten, Koen
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Hey Koen
Wat voor velgen zijn het precies? Ben je zeker dat ze niet te klein zijn en dat ze niet achter je remklauw blijven hangen?
Groeten
Kjell
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Ik heb wel eens meegemaakt dat de wielbouten zo ver door de naven staken dat zodoende de wielen geblokkeerd werden.
Dat kwam omdat de nieuwe velgen minder boutlengte nodig hadden dan de oorspronkelijke velgen, zodat de rest van de schroefdraad door de naaf kwam en blokkeerde op een fuse-deel.
Misschien dat je daar dus ook even naar kunt kijken.
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Volvodiesel schreef:Hey Koen
Wat voor velgen zijn het precies? Ben je zeker dat ze niet te klein zijn en dat ze niet achter je remklauw blijven hangen?
Groeten
Kjell
Hoi Kjell,
De velgen komen oorspronkelijk van een 140 er. Dus ook 5 bouten. Normaal gezien kan er dus op dat vlak geen probleem zijn. Ik heb wel dat asje, tis eigenlijk een pinnetje dat door een gaatje van de oorspronkelijk velg steekt moeten verwijderen en ik heb de indruk dat daar het probleem ligt. Morgen zal ik er een foto van nemen om alles duidelijk te maken. In ieder geval MOETEN die velgen eronder. Ik vind ze gewoon te mooi om ze op te geven.
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
240diesel schreef:Ik heb wel eens meegemaakt dat de wielbouten zo ver door de naven staken dat zodoende de wielen geblokkeerd werden.
Dat kwam omdat de nieuwe velgen minder boutlengte nodig hadden dan de oorspronkelijke velgen, zodat de rest van de schroefdraad door de naaf kwam en blokkeerde op een fuse-deel.
Misschien dat je daar dus ook even naar kunt kijken.
Voor zover ik weet heeft een 240 wielmoeren. Kan je dus niet te ver indraaien.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Belg schreef:Volvodiesel schreef:Hey Koen
Wat voor velgen zijn het precies? Ben je zeker dat ze niet te klein zijn en dat ze niet achter je remklauw blijven hangen?
Groeten
Kjell
Hoi Kjell,
De velgen komen oorspronkelijk van een 140 er. Dus ook 5 bouten. Normaal gezien kan er dus op dat vlak geen probleem zijn. Ik heb wel dat asje, tis eigenlijk een pinnetje dat door een gaatje van de oorspronkelijk velg steekt moeten verwijderen en ik heb de indruk dat daar het probleem ligt. Morgen zal ik er een foto van nemen om alles duidelijk te maken. In ieder geval MOETEN die velgen eronder. Ik vind ze gewoon te mooi om ze op te geven.
Ik kan me al voorstellen de welke het zijn. Heb ze denk ik ook zien staan. ;D
In principe kan het niet aan dat pinnetje liggen denk ik. Heb dat probleem vroeger bij een 740 ook gehad en verwijderde toen ook gewoon het pinnetje en niks gebeurt. Wel nog niet met een 240. Dus wie weet.
Ik heb anders nog een setje virgo's liggen.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Volvodiesel schreef:Belg schreef:Volvodiesel schreef:Hey Koen
Wat voor velgen zijn het precies? Ben je zeker dat ze niet te klein zijn en dat ze niet achter je remklauw blijven hangen?
Groeten
Kjell
Hoi Kjell,
De velgen komen oorspronkelijk van een 140 er. Dus ook 5 bouten. Normaal gezien kan er dus op dat vlak geen probleem zijn. Ik heb wel dat asje, tis eigenlijk een pinnetje dat door een gaatje van de oorspronkelijk velg steekt moeten verwijderen en ik heb de indruk dat daar het probleem ligt. Morgen zal ik er een foto van nemen om alles duidelijk te maken. In ieder geval MOETEN die velgen eronder. Ik vind ze gewoon te mooi om ze op te geven.
Ik kan me al voorstellen de welke het zijn. Heb ze denk ik ook zien staan. ;D
In principe kan het niet aan dat pinnetje liggen denk ik. Heb dat probleem vroeger bij een 740 ook gehad en verwijderde toen ook gewoon het pinnetje en niks gebeurt. Wel nog niet met een 240. Dus wie weet.
Ik heb anders nog een setje virgo's liggen.

Der is echt niet veel dat gij niet ziet Kjell.

Ze zijn wel prachtig. Morgen werk ik eraan tot de boel draait.
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
"de 240 heeft wielmoeren"
ja natuurlijk!!dat ik daar niet aan gedacht heb excuus voor het stomme antwoord :-\
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
240diesel schreef:"de 240 heeft wielmoeren"
ja natuurlijk!!dat ik daar niet aan gedacht heb excuus voor het stomme antwoord :-\
Geen probleem hoor. Alles kan helpen. Maar voor de moment is het voor mij een groot misterie
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Als de wielen van de grond staan draaien ze dan? Of ook niet? Dan ligt het ongetwijfeld aan je remklauw.
Ik wil morgen anders wel eens komen kijken hoor. In de namiddag heb ik toch tijd.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's