Berichten: 28
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2016
Hallo allen,
Ik ben van plan BMW velgen (BBS RC 090) te kopen met steek 5x120 ET 20.
Nu wil ik deze laten omboren naar 'onze' 5x108. Heeft iemand daar ervaring mee en is dit een goed plan?
De ET waarde van 20 is al prima toch voor de 240? Geen spacers oid nodig?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
26 September 2016, 19:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 September 2016, 20:00 door Marc1970.)
Behalve ET heb je ook nog te maken met de backspacing, als het joekels van velgen zijn kunnen ze alsnog tegen veerpoot aankomen. En het gat in de midden moet ook op de Volvo naaf passen.
Zoiets krijg je dan:
http://www.bimmerforums.com/forum/showth...s-For-Sale
En je wilt tussen die 5 gaten nog eens 5 gaten laten boren? Ik zou me dan een beetje zorgen gaan maken dat er niet veel velghart meer over blijft. Ook hebben veel LM velgen geen vlakke achterkant maar zijn alleen de volle dikte daar waar de gaten geboord gaan worden. Vijf extra gaten komen dan in het dunnere gedeelte. AH. Dat valt mee de rc090 heeft een vlakke achterkant:
http://forums.vwvortex.com/showthread.ph...-Type-5-s)
Oeh kijk hier heb je r een:
http://forums.mwerks.com/showthread.php?...ished-lips en hier zelfs iemand die ze naar 4x100 heeft geboord:
http://www.stanceworks.com/forums/showth...hp?t=37882
Dan zal 5x108 no problemo zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Hier een handigerd die ze onder z'n 850 zet (waardoor het ineens een BMW lijkt) met 5x108:
http://www.stanceworks.com/forums/showth...hp?t=29841
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 959
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Gaat prima....
Berichten: 28
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2016
Ja, had ook al meerdere 240's met deze velgen gezien. Het kan dus wel
Ik lees alleen op k-jet.org ( zie
http://www.k-jet.org/articles/informatio...volvo-240/ )
dat je ook andere wielmoeren nodig hebt ipv de conische wielmoeren die op Volvo 200's horen. Kun je dat beamen Arn02?
Ik ben er inmiddels wel achter dat er met geventileerde remschijven er toch dunne spacers nodig zijn. Dus klopt het dat Arn02 ze zonder heeft kunnen plaatsen (als hij de ongeventileerde originele schijven heeft)
Die Rc's staan iig wel erg mooi op de groene 245!
Heb de set die ik op het oog had laten gaan, waren te goedkoop (500,-) icm de advertentietekst. Ik ben misschien achterdochtig maar gok dat er iets mis mee kan zijn.
Dus maar wachten op een strakke set.
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Als je ze laat omboren kan je zelf bepalen wat voor zitting de wielmoer krijgt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 28
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2016
Marc1970 schreef:Als je ze laat omboren kan je zelf bepalen wat voor zitting de wielmoer krijgt.
Ah, dat klinkt logisch
Berichten: 959
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Ik heb er grote conische moeren bij. De standaard volvo moeren zijn te iel uitgevoerd. Verder is er een centreeradapter in de velgen gezet. die kan je zo bestellen, zijn niet duur. De ET van de velgen is ook perfect voor een 240 want passen zonder spoorverbreders
Berichten: 28
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2016
Arn02 schreef:Ik heb er grote conische moeren bij. De standaard volvo moeren zijn te iel uitgevoerd.
Heb je een voorbeeld/linkje naar deze moeren?
Arn02 schreef:Verder is er een centreeradapter in de velgen gezet. die kan je zo bestellen, zijn niet duur.
Bedoel je die plastic gekleurde centreerringetjes?
Gisteren tóch de velgen opgehaald in Brabant. Hij werd helemaal gek gemaild. was een aardige kerel met aardig wat BMW's voor de deur.
De velgen zien er erg strak uit.
Banden zijn kaal maar dat was ook vermeld.
Binnenkort checken of ze recht zijn en laten omboren naar 5x108 :biggrin:
Berichten: 959
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Goeie keuze
Hier nog wat detail foto's. De moeren weet ik niet meer maar is iets van 1/2 UNF of zo en dit soort zijn goed te vinden op ebay etc. Niet duur ook.
Remmen passen prima....