Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vage geur van smeulend plastic...
Ik zou toch even de lichtschakelaar loshalen en bekijken omdat je zei dat de geur uit het linkerrooster kwam.
Antwoord
probeer je dimknop van je dash verlichting eens een poosje door te verbinden.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Kijk ook eens (indien aanwezig) naar de bekabeling van de CV. Bij mij vertoont deze dezelfde loslatende-isolatie-kwaal als in de motorruimte. Toen ik eraan kwam begon de CV ook heel zenuwachtig open en dicht te springen :oops:

Maar hoe dan ook: hou het goed in de gaten!! Voor je het weet smelt er wel een kabeltje weg met alle gevolgen van dien :?

Suc6!

Gr :wink:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
pas op, bij de vorige 245 ging het dashboard in de fik!!
http://www.volvo240-260register.nl/forum...ight=brand
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Gisteren op weg naar huis viel het licht ineens uit en na wat morrelen aan de draaischakelaar ging het licht weer aan, maar zonder de dashboardverlichting. Dit ging gepaard met wat knettergeluiden en even later de inmiddels vertrouwde geur van smeulend plastic........ Toen wist ik dus zeker dat het in de schakelaar zit !
Vanochtend de auto naar de garage gebracht en een nieuwe schakelaar is inmiddels besteld (komt morgen binnen).

Als leenauto......... een Toyota Corolla 1.6 stationcar van '98. Wat een verschrikkelijk lelijk hok !, zowel binnen als buiten. Het zit en rijdt ook voor geen meter, maar goed, ik ben verwend.... Die Toyota's zullen best betrouwbare auto's zijn en de laatste paar jaar lukt de vromgeving iets beter (nieuwe Avensis is niet foeilelijk), maar wat er tussen '85 en '00 van de band kwam.... Bah !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Funsdaf schreef:Gerben

Kun je ook zeggen wat de nieuwe schakelaar kost? die van mij is nl ook een beetje op zijn retour aan het raken.

...... beetje laat: 37,60 ex BTW.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
heb er nog wel eentje liggen, even zoeken, maar zal het wel laten weten.
anybody??
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Gerben schreef:Als leenauto......... een Toyota Corolla 1.6 stationcar van '98. Wat een verschrikkelijk lelijk hok !, zowel binnen als buiten. Het zit en rijdt ook voor geen meter, maar goed, ik ben verwend.... Die Toyota's zullen best betrouwbare auto's zijn en de laatste paar jaar lukt de vromgeving iets beter (nieuwe Avensis is niet foeilelijk), maar wat er tussen '85 en '00 van de band kwam.... Bah !

Wat die vormgeving betreft, ben ik het wel met je eens......maar het merk/type dat eenzaam aan de top staat als het om betrouwbaarheid gaat is wel de ideale uitleenauto natuurlijk.
Antwoord
Als je betrouwbaar vervoer wilt, is zo'n ding ideaal. Mijn moeder heeft bijna 10 jaar in een nieuw gekochte Toyota Carina E station 2.0 GLi gereden. Ding ging 1x per jaar naar de garage (dat was gelijk ook de enige keer dat ie gewassen werd.... :lol: ) en werd verder 'intensief gebruikt' (en dan druk ik me ERG voorzichtig uit.... :oops: ). In al die tijd is er werkelijk helemaal NIETS stuk gegaan aan dat ding, nog geen lampje. Dan zal het niet moeders mooiste zijn (vond het eigenlijk best een mooie no-nonsens station) ik vind het wel extreem knap van onze Japanse vrienden. En het ding is geen uitzondering. De Starlet van mijn zusje houdt zich net zo en mijn oom is aan zijn 5e bezig.

[size=7px](Wees maar niet bang, ik ga echt geen Jap kopen...... :lol: :lol: )[/size]
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Toyota > moet altijd aan Top Gear denken:

[Afbeelding: toyotahilux2dg.jpg]

maar dit is ook leuk:

http://www.mimeartist.com/engagestudiocom/toyota/

http://www.flabber.nl/archief/013021.php
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Over lichtschakelaar bedrading en vage relais... Woutair 2 1.426 14 December 2022, 20:34
Laatste bericht: HSGHOR
  Zekering van brandstofpomp smelt (plastic smelt, metaal niet jsmits75 19 15.559 20 December 2013, 23:47
Laatste bericht: Laurens Zondag
  ventilator kachel - branderige geur zweedse schone 11 10.115 13 February 2013, 19:56
Laatste bericht: zweedse schone
  Onderdeelnummer plastic pen in koplamp? Rubicon 12 7.197 21 August 2008, 17:28
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)