26 March 2009, 13:26
Post ook even een plaatje van zowel je eend als je GS. Vind het beide mooie machines!
Leven met onze 245 (was: 245 logisch vervolg op onze 2CV)
|
26 March 2009, 13:26
Post ook even een plaatje van zowel je eend als je GS. Vind het beide mooie machines!
26 March 2009, 13:32
Het is opvallend hoeveel eendrijders er een Volvo op na houden voor het dagelijkse rijden,bij Bram en mij hebben we er 2 als klant die allebei 240 rijden maar helemaal endenmaf zijn
![]()
26 March 2009, 13:36
Welkom en gefeliciteerd met je aankoop Landloper, ik ben benieuwd naar de foto's, maar je beschrijving geeft wat vraagtekens.
landloper schreef:De auto heb ik gekocht bij Wim's Classics in Mierlo. Met de auto ben ik wel blij maar de manier van afleveren door dit bedrijf is erg slordig. Ik hoop dat Wims Classics nog wat punten gaat oplossen maar ik houd mijn hart vast... Inmiddels heb ik al wat uurtjes gesleuteld om de ergste slordigheidjes op te lossen en dat is op zich erg leuk om te doen! Ik wil zo veel mogelijk zelf sleutelen en op het eerste gezicht is de 245 goed toegankelijk. Bij de 2CV's deed ik alles zelf en ik vind het een uitdaging dit bij een gecompliceerder auto ook zelf te doen. 1979 en type DL gaat niet helemaal samen met stuurbekrachtiging en een 5bak, dus de pook is vermoedelijk wel origineel. ;D Mijn auto komt ook bij Wim's classics vandaan en de man waarvan ik hem gekocht heb was tamelijk bloeddorstig richting Wim. "Een mooiprater, die goed kan lassen, maar het verder niet erg nauw neemt met afspraken" Dus blijf er kort op zitten en laat er zo snel mogelijk iemand goed naar kijken. Mijn auto zag er heel mooi uit, maar bij de RDW keuring (Hij moest nog worden ingevoerd) hadden ze toch ernstige twijfels over het bouwjaar. Maar ze konden niet voldoende bewijs vinden om hem af te keuren als 1976-er. : ![]() ![]()
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
26 March 2009, 13:37
Onderstreep ik als geen ander reeds 13 jaar een en dezelfde eend meerder 140 en 240's
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
26 March 2009, 14:11
Zwarte Flirt schreef:...1979 en type DL gaat niet helemaal samen met stuurbekrachtiging en een 5bak, dus de pook is vermoedelijk wel origineel. ;D... De stuurbekrachtiging is recent ingebouwd en is elektrisch (EZ Electric Power Steering). Rijdt prima. De vijfbak is inderdaad een verrassing maar verder klopt het verhaal van deze auto wel, verwacht ik. Er zijn nog wel wat rare puntjes hoor maar die ga ik eerst met 'Mierlo' doornemen. Kijken of hij het normaal oplost.
26 March 2009, 15:34
EZ stuurbekrachtiging en ook nog recent??
kost een hoop, +/- â⬠1400,-!!!! ;D ;D mazzeltje!
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
26 March 2009, 15:45
PP! schreef:EZ stuurbekrachtiging en ook nog recent?? Niet vreemd dat er elektr. bekrachtiging opzit; hij is nl. dealer volgens zijn website. ![]() Wim's Classics heeft voor zuid Nederland het Dealership voor de inbouw van de EZ Electric Power Steering conversie.
26 March 2009, 20:43
De auto stuurde nogal zwaar, zo meldde Wim Steenbakkers, dus heeft hij er voor de verkoopbaarheid zijn elektrische stuurbekrachtiging in gebouwd. Hij zegt idd dealer te zijn van dat spul.
28 March 2009, 20:57
Jammer dat je zo met de auto bent gestart.
Voordat ik mijn auto kocht, heb ik natuurlijk gekeken welke ervaringen men had met onder meer Wims Classics. Die waren neutraal tot OK. In dit draadje komen er toch al knap negatieve ervaringen met dit bedrijf naar boven! Ik hoop echt dat hij de vergissingen, slordigheidjes en foutjes bij mij naar redelijkheid oplost. Hij zegt het allemaal -na enig gedraai, dat wel- wel toe en het staat grotendeels ook op schrift. Ik ervaar het wel. In ieder geval laat ik het plezier dat ik nu al aan de auto heb er niet door vergallen maar als het moet leg ik het geschil wel voor aan de rechter. Dan de 2CV: ook een feest. Hoe meer ik aan die dingen sleutel, hoe groter de verwondering over het vernuft achter het ontwerp.
4 April 2009, 08:17
![]() Het eerste plaatje van mijn 245. Bij de bouw van de schuur had ik destijds al rekening gehouden met de lengte van de 245. Echter, klem van kop tot kont werkt niet plezierig dus de zaag er maar in gezet. Nu kan je er binnen in de garage gewoon achterlangs lopen. Sommigen kijken verwonderd op en vragen zich af of ik door de schuurwand ben gereden. Binnenkort even netjes aftimmeren en onze 245 staat droog gestald. Gisteren gelijk even de kleppen gecontroleerd. Die zijn overduidelijk niet gesteld tijdens de 'echte grote beurt' bij aflevering. Ik meet een speling tussen de 0.20 en 0.35. Eerst eens op zoek naar een stelgereedschap om het klusje eens te klaren. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|