13 March 2009, 23:29
Ja precies dat bedoel ik.

Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Blanke lak aangetast
|
13 March 2009, 23:29
Ja precies dat bedoel ik.
![]()
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
14 March 2009, 13:07
Ik heb een 240 uit Frankrijk. Alleen op de vertikale delen zit de lak nog.
Kennelijk brandt de zon de lak weg. Vervelende is dat de auto snel vies wordt omdat het oppervlak ruwer is dan gelakt. Ik wilde zelf de boel cleaneren en vervolgens regelmatig in de was zetten. Zou je niet zelf kunnen lakken met spuitbus en deze lak daarna kunnen polijsten om de boel strak te krijgen?
14 March 2009, 14:02
Dan heb je heel wat spuitbussen nodig om wat glans erop te krijgen.Dat is voor grote delen als een dak bijna niet te doen.Een scherm of deur gaat nog wel.
Maar als je dak en motorkap zelf met fijn schuurpapier schuurt (pas wel op niet door de basislak heen te schuren!) dan hoeft alleen in de blanke lak niet zo veel te kosten. Als je bij verschillende spuiterijen prijs opvraagt zal er altijd wel een bij zitten die het voor een paar honderd euro doet.
15 March 2009, 08:37
Mijn dak is 'blanke lak' vrij door de zon, ziet er niet uit!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
19 March 2009, 23:36
Update lakkwestie:
Vandaag eens een rondje poetsbedrijven en spuiters gedaan inzake mijn doffe lak. De eerste poetser had zijn oordeel snel klaar, kon er niks mee en had het over hele auto overspuiten. Ik naar de spuiter. Die was eerlijk en zei: wat wil je een 28 jaar oude auto mag dof zijn ik zou er niks aan doen, wil je toch glanzende lak dan kost je dat 3000 euri. Ik balend weer weg, en dacht ik probeer nog 1 autoriteit op poetsgebied in apeldoorn en dan is het duidelijk. Zijn eerste oordeel: ik verwacht niet veel van poetsen ik denk dat de lak is aangetast. Maar de lak heeft GEEn scheurtjes / barstjes zei ik, het is enkel dof het lijkt alsof er een laag smurrie op ligt. Ok zei de poetser zet hem maar binnen, ik probeer een deel op het dak en kijk wat de reactie is. De man begint te polijsten en geloof het of niet de lak begint te glimmen als een spiegel. Dit valt me 100 procent mee zei hij en hij zette nog even aan op een ander plek. Het resultaat was alsof er een nieuwe laklaag onder vandaan kwam!! Het bleek dus toch een vette laag smurrie te zijn. Ikkrijg hem weer als nieuw zei de poetser.... Hij adviseerde me een paar dagen te wachten en dan een afspraak te maken om de hele auto aan te pakken. Jullie zullen bergrijpen dat ik erg blij ben hiermee. Tevens bleek dat hij ook velgen spuit dus volgende week ga ik terug. Ik beloof jullie foto's als alles klaar is. ![]()
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
20 March 2009, 13:52
Dan heb je mazzel.
Bij mijn zilvergrijze voel en zie je de overgang waar de blanke lak nog net aanwezig is. Met een beetje krabben met je nagel haal je de blanke lak er daar gewoon af. Dit is overal waar horizontale delen overgaan in vertikaal. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Advies nodig: blanke lak spuiten over striping? Is dat nodig? ennn hoe moet dat? | stockholmmarathon | 3 | 3.896 |
6 June 2012, 22:34 Laatste bericht: pepijnwk |