Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blanke lak aangetast
Hallo allemaal,

Mijn zilvergrijze 244 uit 1982 heeft metallic lak.
Heel mooi maar op het dak en de motorkap lijkt de blanke lak wat aangetast te zijn.
Het is net of er een laagje smurrie van bomen (beetje harsachtig) op ligt.
Het glanst niet echt mooi meer.
Weet iemand waar ik dit voor een redelijke prijs kan laten verhelpen?
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Antwoord
Volgens mij is het net wat je zegt. Zoninwerking op de blanke lak. Ik geloof opschuren met 800 of 1200 en dan overspuiten.

Het grootste probleem zijn de randen waar de lak wel/niet zit...of je dat strak weggeschuurd krijgt :o

Had hetzelfde probleem op mijn 244 groen-met. Heb hem zo verkocht... ;D
[img][/img]
Antwoord
Is het een ingevoerde auto uit een warm land of een originele Nederlandse auto?

In het laatste geval hoop ik niet dat de auto altijd in de buurt van een spoorlijn heeft gestaan.
Die troep van de treinen tast niet alleen de blanke lak aan, maar vreet ook in op de basislak.
In dat geval is schuren en alleen opnieuw in de blanke lak laten spuiten niet de beste optie.
Antwoord
Ik zal eens naar een spuiter gaan , eens kijken wat die zegt.
Wel een tegenvaller dit , ik dacht bij de koop dat het enkel vuil was...... Sad
Het gekke is dat het alleen het dak en de motrokap is.
de rest is gewoon perfect.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Antwoord
Als eens gechecked op de site van http://www.alacar.nl/prijswijzer/ ?
2 liggende delen metallic valt nog wel mee, zo te zien
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Ja ziet er goed uit Rob,
Zou betekenen dat ik voor nog geen 350 klaar ben.
Zonde geld maar ja ik moet wat doen.
S'avonds zie je er niets van en glimt het gewoon, overdag zit ereen waas op.
Ik heb goede hoop dat het meevalt.

Bedankt voor de tip.
Antwoord
Bill schreef:S'avonds zie je er niets van en glimt het gewoon, overdag zit ereen waas op.

Als de auto nat is heb je hetzelfde effect als blanke lak Smile
Antwoord
Ik heb ooit gehoort dat het iets is dat bij de 200 serie voor 1985 veel vaker voorkomt, dat motorkap, dak en koffer van de auto dof worden. Heb ik zelf ook met die van '82 en mijn vader ook met zn 264 vroeger. Kennelijk iets met de samenstelling van de laklaag.

Ik zag laatst op Marktplaats o.i.d. iemand staan met een zilvergrijsmetallic motorkap in Zuid-Limburg (Spaubeek? ???). Het was een flatnose van 1981/82. Zag er nog goed uit en volgens mij vroeg hij er 50 euro. Weet niet of hij die nog heeft, maar volgens mij heeft hij vaker auto's te koop, je zou hem eens kunnen bellen / mailen daarover.

Succes! Bevalt de auto verder?

groeten!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Antwoord
Ik heb er nog niet veel mee gereden.
Ben bezig met de electra, radio, metertjes enz.
Ik heb het hele interieur eruit liggen om de boel goed schoon te maken en te poetsen.
De bestuurdersstoel heb ik zelf hersteld (bekende doorzakken).

Als dit klaar is wil ik de standaard stalen velgen laten poedercoaten en de doppen ga ik poetsen.
Dan moeten er echt andere banden op.
Voor liggen oude michelins op die volgens mij keihard zijn en achter liggen hancoocks.
Bij hoge snelheden trilt mijn stuur erg dus uitlijnen ed is ook nodig.

Het rijden in de stad gaat perfect met de automaat en dan rijdt hij echt heel fijn.
Kortom, nog even wat werk te doen en enkele investeringen toch wel :-\.

En dan nog de lakkwestie.....

Maar ik ben er erg blij mee.
Antwoord
Bill schreef:Bij hoge snelheden trilt mijn stuur erg dus uitlijnen ed is ook nodig.

Ik neem aan dat je balanceren van de wielen bedoelt.
Trillingen in het stuur heeft naar wat ik van de uitlijnboer vernomen heb altijd een andere oorzaak.
Je zou ook eens de achterbanden naar voren kunnen leggen. Bij een canvasbreuk in een van de banden kan de auto ook behoorlijk trillen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Advies nodig: blanke lak spuiten over striping? Is dat nodig? ennn hoe moet dat? stockholmmarathon 3 3.871 6 June 2012, 22:34
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)