Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterbankleuning er uit nemen.
Hallo,

Het is nog nooit nodig geweest maar nu wil ik mijn achterbankrugleuning er uit hebben.
De zitting en de vloerplaat is er zo uit maar hoe krijg ik de scharnieren van de rugleuning los?

Wie kan mij een tip geven.

Betreft een 240 estate uit 1990
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
Onderaan tegen het binnenscherm zit de bank aan weerszijden met een palletje in de carrosserie gehaakt.
Je kunt met een schroevedraaier de palletjes naar buiten duwen ;als je dan de bank omhoogtrekt haakt hij uit de carrosserie.

Misschien zit er ook ergens een hendeltje aan de achterbank wat de palletjes bedient; ik heb dat echter nooit kunnen vinden.
Antwoord
jos245 schreef:Onderaan tegen het binnenscherm zit de bank aan weerszijden met een palletje in de carrosserie gehaakt.
Je kunt met een schroevedraaier de palletjes naar buiten duwen ;als je dan de bank omhoogtrekt haakt hij uit de carrosserie.

Misschien zit er ook ergens een hendeltje aan de achterbank wat de palletjes bedient; ik heb dat echter nooit kunnen vinden.

Bedankt voor je reactie,

Hij er er uit. Inderdaad de kop van de scharnierpen met een schroevendraaier richting wielkast geduwt. Dan naar boven toe er uit.
Hij haakt achter een weerhaak om te voorkomen dat hij er uit schiet.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke voorzorgsmaatregelen nemen bij elektrisch lassen JanO 4 2.352 12 June 2022, 09:38
Laatste bericht: JanO
  Golde schuifdak weer in gebruik nemen [244GLE] oudevolvo 3 6.807 17 September 2010, 10:26
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)