Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
Heeft er iemand ervaring met lengtes van aandrijfasssen? Aangezien de 144 een 1 cm kortere wielbasis heeft kan het zijn dat deze dus ook een kortere aandrijfas heeft, weet iemand dit?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Hoe is 't met 't project "M46 "?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
De vakantie zit er aan te komen, dus staat de auto twee weken stil :

Tijd om op te schieten! Ik wil graag de bak monteren in de vakantie, ik zit alleen nog met die as te klooien. Ik heb ook aan het twijfelen of ik meteen de achteras moet vervangen, maar dit is waarschijnlijk weer teveel van het goede. Heb jij een dikke aandrijfas gebruikt? Zo ja, hoe heb het met het middenlager opgelost?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
De voorste (korte as ) is een dunne as met een dikke kruiskoppeling.
Ooit eens gekocht samen met de M41.Herkomst onbekend.
Het achterste deel is een standaard Ama as.
De achterasconversie is een behoorlijke investering,maar is z'n tijd en geld absoluut waard.
Met een 3,31 as en 150 pk zit je op de linkerbaan tussen de Audi's en de Benzen (en dan nog seinen ook ;D)
Een 4,1:1 overbrenging samen met een B21ET is een waardeloze combi.
Ook al heb je een 5-bak.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
Na een paar dagen harde vorst kan ik zeggen dat mijn Amazon officieel winterhard is ;D Bij -15 starten op LPG is toch knap dacht ik zo! (ik kan ook niet anders maar goed). Ik had er toch problemen mee verwacht maar wonder boven wonder heeft het karretje zich kranig verweerd!
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Citaat:Met een 3,31 as en 150 pk zit je op de linkerbaan tussen de Audi's en de Benzen (en dan nog seinen ook )
En toen ontwaakte je uit je droom?
Met een gewicht van rond de 1000kg heb je met 150pk anders best een aardige gewicht/pk verhouding. Mijn Audi met 211pk, maar 1400kg, zou er aardig van gaan zweten denk ik.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:En toen ontwaakte je uit je droom?
Ontneem mij alles ,maar niet mijn dromen...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
Zo het is weer even geleden, maar ik geniet nog steeds van mijn M40 in plaats van mijn M46 :

Geen tijd........
Het goede nieuws, ik begin volgende maand bij een nieuwe werkgever en heb mijn Amazon niet meer nodig als dagelijks vervoermiddel ;D ;D ;D ;D
Nu het nog kan (op het werk) heb ik van de achteras van mijn oude Amazon een lasmal gemaakt en de steunen er vanaf geslepen. Van de achteras van de 245 turbo heb ik vervolgens de steunen geslepen en hierop de steunen van de Amazon gelast met behulp van de lasmal. Op naar een sterkere achteras met schijfremmen ;D
Iemand hier wat info over de mogelijkheden voor een sper dif?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Uiteraard! Bozzma heeft er eentje geplaatst in z'n originele achteras:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=1861.0
Zoiets wil ik ook nog een keer gaan doen. Als je eea leest lijkt het mee te vallen.
Op turbobricks staat nog een alternatieve methode beschreven waar iemand 'iets' wegslijpt en waardoor je ook een sper zou hebben. Geen idee of dat wat is...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...