Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mooi man, zo'n Jaguar
@Saint: Eh, ja, ok, veel te ingewikkeld voor mij..... Wink

@Volvo liefhebber: ik weet het, ik weet het. Heb me dat ook heus gerealiseerd voor aanschaf en ga er ook niet vanuit dat ik er nu verder 'van af ben'. Maar ik vind een slecht uitgevoerde reparatie in dit geval toch niet echt iets wat ik de auto direct aan kan/moet rekenen. Ben uiteraard ook gevallen voor de looks en de rij-ervaring (zoals jij zegt: ALS ie 't doet). Anders had ik wel een Jap gekocht! En gelukkig is het een luxe-probleem met een baan op de fiets en een lease-auto met vriendin (of was dat nou andersom?!?!). Maar het rare van luxeproblemen is dat ze soms net als echte problemen voelen; vooral langs de kant van de weg.... :Smile

Ik twijfelde een beetje of ik bij een zo (relatief) jonge auto nog iets extra's aan roestbescherming zou moeten laten doen, maar ik begrijp dat jij dat wel aanmoedigt? En wat dan? Dinitrol ofzo? Heb jij enig idee van de kosten daarvan?
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Ha Sander, goed weer wat van je te lezen, al ben je vreemd gegaan Wink
Mooie slee hoor ! Heb je inmiddels al grijs haar en een buikje ? Dat hoort toch een beetje bij zo'n Jag Smile
Een volledige Dinitrolbehandeling (bijvoorbeeld bij Goslinga) kost je schat ik toch wel een 1.000 euro. Of het nodig/aan te raden is weet ik niet.... Mijn 240 heeft het wel gehad, 3 jaar geleden, maar roest langzaam maar zeker vrolijk verder (onderkant deuren, dorpels) Sad Ben benieuwd hoe dat gegaan was zonder behandeling. Hij is inmiddels gepromoveerd/gedegradeerd tot mooi weer-auto en ik houd 'm zo goed mogelijk bij. In weer en wind rijden met zo'n auto is niet leuk; iedere week wassen en kijken welke plekjes nu weer tevoorschijn komen is niet goed voor de gemoedsrust... Daar heb ik met mijn Citroëntje (vroeger toch erkende roestbakken) geen omkijken naar: staat buiten, wordt altijd gebruikt, zelden gepoetst en geen spat roest !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Update:

Auto is vanochtend op transport van Didam naar Groningen gegaan.
Dat weet ik dankzij een vriendelijk telefoontje van de man van het bergingsbedrijf. Dealer hult zich in stilzwijgen.......
Is het nou zo lastig om te beseffen dat je misschien wel DINGEN verkoopt maar dat het MENSEN zijn die ze kopen.....

Nou ja, nog maar even doorbijten. Jullie horen het wel!

@Gerben: Dat is wel serieus geld voor Dinitrol! Maar als ik op de site kijk, doen ze er ook wel wat voor.
Eerst maar eens zien dat ik m terug krijg......zien we dan wel eens verder.

En zo'n brullende 244 GLE blijft geweldig. Geluid veel mooier dan mijn 264........
En waardevast ook: mijn oude GLE (gekocht voor 1500, verkocht voor 2500) stond laatst voor 3500 op marktplaats......haha........
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Zou je in zo'n Jag geen B280 blok kunnen leggen? SmileLijkt me toch wat betrouwbaarder dan de originele Jag blokken.
Antwoord
Haha, ik zou zeggen: als je je geroepen voelt, hou ik je niet tegen!

Maar goed, alles kan stuk.... En ik moet zeggen dat ik zo'n zes-in-lijn toch nog wel iets mooier vind lopen dan een V6.......
De 264 is en blijft de eerste liefde en daar komt geen Jag tussen! Tongue
Antwoord
Sander van Buiten schreef:En ik moet zeggen dat ik zo'n zes-in-lijn toch nog wel iets mooier vind lopen dan een V6.......

Zolang ie loopt wel Wink
Antwoord
De 264 is en blijft de eerste liefde en daar komt geen Jag tussen!

ruil snel die jag in voor je 1ste liefde
en bespaar je veel ellende en geld met die jag.
ik heb een goede vriend met een jag.
nou als je hoort wat die al mee heeft gemaakt met hem.
hij doet alles gelukkig zelf als dat in een garage moest gedaan worden.
kan je je huis wel verkopen.
VEEL PLEZIER
Antwoord
Inderdaad, van alle mensen die ik ken die er een gehad hebben krijg je hetzelfde commentaar: je loopt er (financieel) helemaal op leeg.

Toch jammer, want het blijft naar mijn mening de mooiste klassieker die er is.
Antwoord
Ik weet het, ik weet het........

Toch blijf ik voorlopig nog even lekker eigenwijs.......sowieso tot het einde van de garantietermijn. Dan kan ik mijn verlies altijd nog nemen.
Overigens heb ik de luxe dat ik niet van de auto afhankelijk ben: fiets naar mijn werk en hebben nog een lease-auto.

En er moet toch iemand zijn die deze mooie bakken in de vaart houdt?!?!

En ja, als het allemaal misgaat, zal ik het leedvermaak nederig over mij heen laten komen.... :-X

Overigens net telefoon dat ie klaar is. Deze keer fuel rail wel vervangen. Stelletje $%#%#$@# >Sad
Antwoord
Sander van Buiten schreef:En ja, als het allemaal misgaat, zal ik het leedvermaak nederig over mij heen laten komen.... :-X

Nou nee, dat niet. ÃŒk zou het leuk vinden te horen dat de auto uiteindelijk toch naar je zin.

Misschien dat ik dan toch nog eens overweeg om er een aan te schaffen. Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een nieuw leven in een mooi land! henqui 5 8.425 30 June 2015, 07:54
Laatste bericht: edwin
  Geen Volvo, maar wel mooi : - ) Ticcie 18 9.123 2 December 2008, 01:18
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)