28 September 2008, 12:31
Nadat ik de auto nu ruim drie weken heb, was het zaterdag eindelijk tijd voor de eerste echte rit:
Via Utrecht (Volvo klassiekerbeurs), naar Brummen (The Gallery) en over de A31 terug naar Groningen.
En, beviel dat een beetje? Ook nu zegt een plaatje weer meer dan 1.000 woorden....
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=myalbums
In Nederland ging alles prima (ben nog niet helemaal tevreden over het schakelen, maar uitlijnen en balanceren heeft wonderen gedaan). Niet harder dan 130 km/h gereden. Zodra het over de grens richting de 150 km/h ging, sloeg de rook onder de kap vandaan. Gelijk gestopt. En $*%$(^#^*@#^ precies hetzelfde wat voor de koop verholpen zou worden: er lekte brandstof uit de 'inspuitgalerij' (weet niet goed hoe het te beschrijven, probeer het zo op een foto duidelijker te maken).
Omdat ik met de Volvo Volvo Assistance had, was ik nog niet weer lid van de WW. Dus met de dealer gebeld. Laat ik volstaan met te zeggen dat ik 'not amused' was met hun reactie die er samengevat op neerkwam: goh, vervelend; succes ermee. Daar zijn we dus nog niet over uitgepraat.........krijg steeds meer het gevoel dat ze me op hoop van zegen de straat op hebben gestuurd.....gangbaar maken van remmerij, uitlijnen, transmissie controleren vind ik dingen die bij een normale (aflever)beurt opgemerkt en verholpen moeten worden.
Met samengeknepen billen heel langzaam terug gereden naar NL. WW gebeld. Die kon er ter plekke niets mee. Monteur van de dealer met weekeind dienst zie: laat maar bij de pomp staan en neem maar de trein. Echt onvoorstelbaar.....
Probleem zit m zoals gezegd in die 'inspuitgalerij' (hoe heet dat ding?) Die was blijkbaar gescheurd. In plaats van vervangen is die gesoldeerd en dat houdt bij hogere snelheid en druk dus niet......Iemand een idee wat dat onderdeel en inbouw ervan kost? Overigens ben ik niet van plan weer genoegen te nemen met lapwerk. Ze vervangen het maar. Heb geprobeerd het op de foto een beetje aan te geven, helaas vanaf de verkeerde kant.
Via WW bergingsbedrijf gebeld. Auto daar achtergelaten en met de trein vanuit Didam naar Groningen. Maandag maar eens een spoeddebat aanvragen.
Samengevat: auto is nog steeds prachtig en rijdt geweldig maar de relatie met mijn nieuwe vrienden bij de dealer wordt aardig op de proef gesteld.
Groet,
Sander
Via Utrecht (Volvo klassiekerbeurs), naar Brummen (The Gallery) en over de A31 terug naar Groningen.
En, beviel dat een beetje? Ook nu zegt een plaatje weer meer dan 1.000 woorden....
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=myalbums
In Nederland ging alles prima (ben nog niet helemaal tevreden over het schakelen, maar uitlijnen en balanceren heeft wonderen gedaan). Niet harder dan 130 km/h gereden. Zodra het over de grens richting de 150 km/h ging, sloeg de rook onder de kap vandaan. Gelijk gestopt. En $*%$(^#^*@#^ precies hetzelfde wat voor de koop verholpen zou worden: er lekte brandstof uit de 'inspuitgalerij' (weet niet goed hoe het te beschrijven, probeer het zo op een foto duidelijker te maken).
Omdat ik met de Volvo Volvo Assistance had, was ik nog niet weer lid van de WW. Dus met de dealer gebeld. Laat ik volstaan met te zeggen dat ik 'not amused' was met hun reactie die er samengevat op neerkwam: goh, vervelend; succes ermee. Daar zijn we dus nog niet over uitgepraat.........krijg steeds meer het gevoel dat ze me op hoop van zegen de straat op hebben gestuurd.....gangbaar maken van remmerij, uitlijnen, transmissie controleren vind ik dingen die bij een normale (aflever)beurt opgemerkt en verholpen moeten worden.
Met samengeknepen billen heel langzaam terug gereden naar NL. WW gebeld. Die kon er ter plekke niets mee. Monteur van de dealer met weekeind dienst zie: laat maar bij de pomp staan en neem maar de trein. Echt onvoorstelbaar.....
Probleem zit m zoals gezegd in die 'inspuitgalerij' (hoe heet dat ding?) Die was blijkbaar gescheurd. In plaats van vervangen is die gesoldeerd en dat houdt bij hogere snelheid en druk dus niet......Iemand een idee wat dat onderdeel en inbouw ervan kost? Overigens ben ik niet van plan weer genoegen te nemen met lapwerk. Ze vervangen het maar. Heb geprobeerd het op de foto een beetje aan te geven, helaas vanaf de verkeerde kant.
Via WW bergingsbedrijf gebeld. Auto daar achtergelaten en met de trein vanuit Didam naar Groningen. Maandag maar eens een spoeddebat aanvragen.
Samengevat: auto is nog steeds prachtig en rijdt geweldig maar de relatie met mijn nieuwe vrienden bij de dealer wordt aardig op de proef gesteld.
Groet,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km