Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mooi man, zo'n Jaguar
#1
Nadat ik de auto nu ruim drie weken heb, was het zaterdag eindelijk tijd voor de eerste echte rit:
Via Utrecht (Volvo klassiekerbeurs), naar Brummen (The Gallery) en over de A31 terug naar Groningen.

En, beviel dat een beetje? Ook nu zegt een plaatje weer meer dan 1.000 woorden....


http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=myalbums


In Nederland ging alles prima (ben nog niet helemaal tevreden over het schakelen, maar uitlijnen en balanceren heeft wonderen gedaan). Niet harder dan 130 km/h gereden. Zodra het over de grens richting de 150 km/h ging, sloeg de rook onder de kap vandaan. Gelijk gestopt. En $*%$(^#^*@#^ precies hetzelfde wat voor de koop verholpen zou worden: er lekte brandstof uit de 'inspuitgalerij' (weet niet goed hoe het te beschrijven, probeer het zo op een foto duidelijker te maken).

Omdat ik met de Volvo Volvo Assistance had, was ik nog niet weer lid van de WW. Dus met de dealer gebeld. Laat ik volstaan met te zeggen dat ik 'not amused' was met hun reactie die er samengevat op neerkwam: goh, vervelend; succes ermee. Daar zijn we dus nog niet over uitgepraat.........krijg steeds meer het gevoel dat ze me op hoop van zegen de straat op hebben gestuurd.....gangbaar maken van remmerij, uitlijnen, transmissie controleren vind ik dingen die bij een normale (aflever)beurt opgemerkt en verholpen moeten worden.

Met samengeknepen billen heel langzaam terug gereden naar NL. WW gebeld. Die kon er ter plekke niets mee. Monteur van de dealer met weekeind dienst zie: laat maar bij de pomp staan en neem maar de trein. Echt onvoorstelbaar.....

Probleem zit m zoals gezegd in die 'inspuitgalerij' (hoe heet dat ding?) Die was blijkbaar gescheurd. In plaats van vervangen is die gesoldeerd en dat houdt bij hogere snelheid en druk dus niet......Iemand een idee wat dat onderdeel en inbouw ervan kost? Overigens ben ik niet van plan weer genoegen te nemen met lapwerk. Ze vervangen het maar. Heb geprobeerd het op de foto een beetje aan te geven, helaas vanaf de verkeerde kant.

Via WW bergingsbedrijf gebeld. Auto daar achtergelaten en met de trein vanuit Didam naar Groningen. Maandag maar eens een spoeddebat aanvragen.

Samengevat: auto is nog steeds prachtig en rijdt geweldig maar de relatie met mijn nieuwe vrienden bij de dealer wordt aardig op de proef gesteld.

Groet,

Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#2
waardeloos :Smile Tongue Tongue Tongue
wordt gewoon lid van de KNAC, kost je € 150, - per jaar, ben je in welke auto waar ter wereld ook verzekerd van hulp, en wordt je auto, welke economische waarde die ook heeft gerepatrieerd Wink Wink Wink Wink naar Nederland.
voor Carol's Daimler heb ik alle spullen welke ik nodig had besteld bij www. jagparts.nl of bij http://www.gebruiktejaguaronderdelen.nl
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#3
Hoi PP,

Idd goed waardeloos. KNAC had ik al gespot.

Voorlopig koop ik helemaal niks: 6 maanden volledige garantie dus dealer regelt het maar.

Die A5 van jou is ook wel weer iets aparts..... Big Grin Big Grin

Met 264 was het altijd lastig dat Schmidt aan andere kant van het land zat. Met de Jag is dat beter: Hendrikus Alkema (van gebruiktejaguaronderdelen) zit hier 15km vandaan.

Neem de auto niets kwalijk, dealer des te meer. Kan er echt niet bij dat dealer van een dergelijk merk gaat lopen kloten met nota bene zoiets als brandstofsysteem. Om over de 'after sales' maar te zwijgen. Jullie horen wel hoe het verder gaat.

Groeten!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#4
Toevallig ook een gescheurde fuelrail gehad, in het dunne gedeelte (B230F), stukgetrild. Ellende er tussenuit gezaagd en een zwierig eind benzineslang er tussen gezet, houdt nog steeds prima.

Ik krijg trouwens geen foto van een Shaguar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Tussenstand:

Vanochtend een 'prettig' gesprek met garage gehad. Ze halen de auto op en dan overleggen we verder. Dat fuel rail vervangen gaat worden, is in ieder geval duidelijk. Zoals tot nu toe elke keer, gaat het ze met de mond goed af, maar bevalt het werk aan de auto maar matig. Of het misgaat in de werkplaats of (bewust) wordt gestuurd vanuit de cockpit kan ik niet beoordelen.

Hmm, vaag van die foto'. Telkens als ik rechtstreeks foto probeer te uploaden in een bericht, krijg ik melding: geen toegang tot map en ben ik ook alle tekst kwijt. Op Jaguar-forum gaat het wel gewoon. Doe ik iets verkeerd? Iemand tips?

Groeten!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#6
zoiets:
[Afbeelding: Shaguar.JPG]

Smile
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
#7
je kan ze niet HIER plaatsen. Maar op een server zoals Imageshack. Dan de link hier in je bericht kopieren en dan werkt t wel.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
Haha, goed gezien Filip.
Dat is dus de mijne (naast een mooie Quatroporte)!

He Saint, waarom kan Filip het wel?!?! >Sad ;D ;D ;D
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#9
Sander van Buiten schreef:He Saint, waarom kan Filip het wel?!?! >Sad ;D ;D ;D

Hij heeft m op zn eigen site gezet en dan de link daarheen geplakt in dit bericht. Zie de eigenschappen van het plaatje.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#10
Binnen mijn vak luidt het gezegde over Jaguars:

Jaguars koop je per 2!
ÃÂÃÂn voor in de garage en de ander om van en naar de garage te rijden :o

Ik heb regelmatig met Jaguars te maken en ja,betrouwbaarheid is niet iets waar ze in uitblinken netzomin als bouwkwaliteit.
Laatst nog een 2000 model XJ8 op de brug gezien en er zit bijvoorbeeld geen spat tectyl op de bodem,op sommige plekken zit alleen primer!!!!!!!

Om te zien en te rijden(als ze het doen...) zijn het geweldige karren met een uitstraling waar de duitsers nog wat van kunnen leren!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een nieuw leven in een mooi land! henqui 5 7.883 30 June 2015, 07:54
Laatste bericht: edwin
  Geen Volvo, maar wel mooi : - ) Ticcie 18 8.442 2 December 2008, 01:18
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)