Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
krukaskeerring.
Hallo,

Mijn volvo 240 (b230f) heeft een chronisch lekkende voorste krukaskeerring. De keerring is al een paar keer vervangen, maar hij blijft lekken (1 liter op 2.000 km of zo, dus meer druppen; de motor zelf gebruikt niets). Wellicht is dus de krukas "ingelopen". Zijn er bedrijven (of hobbyisten) die de zogenaamde speedy-sleeves plaatsen in plaats van een nieuwe krukas monteren? http://www.multispeeds.nl/multispeeds/?q=node/14

Overigens is de carterventilatie is vernieuwd en zit dus niet verstopt.

Alvast bedankt voor de reacties ,
Antwoord
Je wordt toch geacht de keerring op een 'vers' stukje krukas te laten draaien om dit te voorkomen?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Sorry, ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "Je wordt toch geacht de keerring op een 'vers' stukje krukas te laten draaien om dit te voorkomen?"

Bedoel je dat de keerring wellicht steeds (driemaal) verkeerd is geplaatst? Ik neem aan dat de verschillende garages telkens de goede keerring op de juiste manier hebben geplaatst.
Antwoord
Kwa garages verbaas ik me nergens meer over. Maar ik bedoel dat de keerring net iets verder/minder ver op de krukas geplaatst wordt om te voorkomen dat-ie weer in de groef (eerder afdruk, nauwelijks voelbaar) draait die de vorige keerring in pakembeet 300.000 km gemaakt heeft.

Een liter per 2000 km, je hoeft nooit meer olie te verversen!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
je kunt bij sommige merken auto's / trucks pasringen kopen waarmee je "het gat" waar de keerring inkomt ondieper maakt.
daardoor komt de lip van de keerring op een vers stukje.
je kunt natuurlijk ook zo'n pasring laten draaien als deze niet verkrijgbaar is bij Volvo

vwb bedrijven die zoiets plaatsen kunnen, denk ik dat een handige monteur dat wel moet kunnen.
welicht heeft het bedrijf van je link wel een gebruiksaanwijzing in pdf - vorm waarmee je eigen garage een inschatting kan maken of ze het zien zitten deze te monteren.

ben wel zeer benieuwd naar je ervaring, houd ons alsjeblieft op de hoogte!

Antwoord
Het zou mooi zijn als de lekkage opgelost kan door de keerring "iets verder/minder ver op de krukas te plaatsen. Ik wist niet dat die mogelijkheid ook nog bestond. Dat geeft weer hoop want hoewel er verder weinig aan de auto mankeert en hij heerlijk rijdt, hield ik er eigenlijk al rekening mee de auto weg te moeten doen :'( of een dure motorenrevisie te moeten betalen.
Wellicht heeft iemand ervaring met dit probleem en kent die een garage of particulier die weet hoe hij dit moet aanpakken (en eventueel een pasring of zo kunnen plaatsen).
Antwoord
hou er wel rekening mee dat als de krukas keerring lekt , de dis.snaar ook vet word.
de olie lost de snaar op en zal op den duur breken.

weet je zeker dat de keerring lekt??
is het niet de papieren pakking achter de alu.deksel waar de keerring in zit??
deze wil ook nog wel eens scheuren en heb je ook een hoop lekkerij.
Antwoord
kaasie schreef:weet je zeker dat de keerring lekt??
is het niet de papieren pakking achter de alu.deksel waar de keerring in zit??
deze wil ook nog wel eens scheuren en heb je ook een hoop lekkerij.

Ik had begrepen dat mijn volvo 1993 b320f niet zo´n alu deksel heeft
Antwoord
Wanneer de lekkage niet door de al genoemde papierendekselpakking veroorzaakt wordt. Dan heb ik speciale keerringen voor de krukas. Deze keerring is al vaker met succes toegepast wanneer het dieper of ondieper inbrengen van de originele keerring geen succes is.
Antwoord
speciale keerringen??
hoe zien die eruit dan?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke krukaskeerring volvo penta B20 SimonGoes 3 3.283 22 April 2014, 18:29
Laatste bericht: oudevolvo
  vervangen krukaskeerring b20a -wj- 2 2.629 4 May 2013, 23:46
Laatste bericht: -wj-
  achterste krukaskeerring vervangen, wat kost het? shineslikesun 1 3.591 13 August 2009, 07:34
Laatste bericht: eric vermeer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)