Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn Volvo Amazon
#51
Ja ...dat is ook veel geld.
maar m'n vrouw kost meer...

Zit je fan nu over een relais geschakeld ?
Zet je'm ook op een schakelaar op je dashboard ?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#52
Nou hierbij een (kleine update) van mijn project;

Nadat ik het blok had schoon gemaakt en de onderdelen had gekocht heb ik de kop gedemonteerd zodat ik het blok kon schilderen (toch maar hamerite!). De kop gedemonteerd en mee naar het werk genomen, er zat namelijk nog een afgebroken draadeind in de kop. Conclusie; draadeind was er met geen mogelijkheid uit te krijgen! Wat nu....

Aangezien mijn huidige B18 blok ongeveer meer olie uit het blok gooide dan dat hij zelf nodig had besloten om te kijken of ik het B18 blok kon voorzien van nieuwe keeringen en pakkingen om het turbo project niet te overhaasten, want dan gaat het altijd mis! De compressie gemeten...........en geen eer meer aan te behalen, verklaarde meteen de reden van het olieverbruik naar buiten! En toen.....

Per toeval kwam ik op internet een blok tegen van een 740, 212.000 km gelopen. Auto was bedoeld voor de cross dus blok en bak waren niet nodig. Voor €125,- het blok, de bak, de uitlaat en de complete kabelboom met computer meegenomen ;D Het gaat hier overigens over een B230f met een 530 kop die niet op gas had gelopen. Vervolgens blok opgehaald en gekeken wat ik nu met de kop ging aanvangen (Jelmar, nog bedankt voor de info). Op de jaarmarkt heb ik even staan praten met een buur, buur, buurman die aan het eind van de straat woont en ook een Amazon heeft. Hij zei, oh geef die kop maar een keer mee dan laat ik het draadeind eruit vonken.... :o Het kan me een M10 draadeind opleveren maar so be it! Hierop komen we dus nog een keer terug.

Wat betreft het b230 blok, het zit ingebouwd ;D ;D ;D Ik zal nog een uitgebreide foto reportage maken maar hierbij een foto hoe hij in de Amazon is gegaan;

[Afbeelding: img2053lx6.th.jpg]

Achteraf ben ik blij dat ik eerst dit blok heb gemonteerd voordat het turboblok erin gaat, was natuurlijk niet de bedoeling maar het is toch maar goed zo Smile Ik ben tegen meer dingen aangelopen dan ik eigenlijk had gedacht, maar dat is meestal zo. Het blok ligt erin en loopt goed, morgen ga ik de eerste proefrit maken. Vanavond de remmen pas ontlucht (moest ik met twee man voor zijn), helaas was het al donker en wil ik graag een keer rijden zonder motorkap om te kijken of er niks affikt ;D Ik ga proberen of ik hem deze week nog kan laten afstellen zodat het verbruik ok is en ik minder risico heb op backfires :Smile

Had ik al gezegd dat ik blij was :Smile
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#53
Citaat:Had ik al gezegd dat ik blij was

Ik ken dat gevoel...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#54
ziet er goed uit, groot gelijk dat je niets overhaast, heb je er ook veel meer lol van!
Antwoord
#55
Om de een of andere reden krijg ik geen plaatjes meer geupload bij imageshack >Sad Is 25 het maximale aantal?

Wie heeft er ervaring(en) met verstelbare nokkenastandwielen? Ik heb nu de B230 en wil in de toekomst de b21et monteren. Ik vind koppel belangrijker dan vermogen en wil graag aan de B230 aanpassingen doen die ik ook kan gebruiken voor de B21et als jullie begrijpen wat ik bedoel :Smile De meeste andere typen nokkenassen die overal beschreven worden zijn om meer vermogen in het hogere toerengebied te creëren, dit is natuurlijk leuk en fijn maar niet erg handig als je alleen maar snelweg kilometers maakt. Ik dacht dus om een verstelbaar nokkenastandwiel te monteren of de huidige aan te passen zodat deze dus versteld kan worden. Heeft er iemand ervaring met deze tandwielen en of ervaring met andere typen nokkenassen zodat ik het beste van de twee werelden zou kunnen hebben met betrekking tot vermogen en koppel?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#56
turbobricks al gechecked??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#57
Citaat:Om de een of andere reden krijg ik geen plaatjes meer geupload bij imageshack


Imageshack zuigt (traag & popups); gebruik liever photobucket
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#58
Citaat:turbobricks al gechecked??

Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar het meeste gaat (helaas) over andere nokkenassen in combinatie met de turbomotoren. Ditzelfde geldt voor de verstelbarenokkenas tandwielen, deze zijn ook getest in combinatie met andere nokkenassen en turbomotoren. Dus kortom, een hoop wijzer geworden maar ook weer niet.

Citaat:Imageshack zuigt (traag & popups);

Ik dacht al dat ik de enige was waarbij het zo ruk werkte! Het uploaden van foto´s voelt net als vroeger bij het downloaden van foto´s met je modem Smile
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#59
hier iets aan??
en kom dit op Turbobricks tegen, useful??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#60
Citaat:hier iets aan??

Bedoel je de site of het artikel? Het artikel gaat over het vervangen van de distributieriem, dat zul je wel niet bedoelen?

Citaat:en kom dit op Turbobricks tegen, useful??

Dit is bijvoorbeeld een stuk over vergelijkingen met verschillende nokkenassen met verstelbare nokkenastandwiel op een b21ft, dus "helaas" een turbo. Hieruit blijkt wel dat de "koppeltest" het snelste is met een M nokkenas, maar wel met standaard timing setting van volvo, dus op nul.

Dit artikel had ik al gevonden en is inderdaad interessant, maar niet hetgeen wat ik eigenlijk zoek.

Zijn er hier mensen die met verstelbare nokkenastandwielen rijden?

@PP!; bedankt voor je meedenken in ieder geval!
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 4.980 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 365 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.734 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 804 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 220.537 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.899 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.447 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.651 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.199 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.787 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)