24 November 2005, 01:55
Hallo allemaal...
Ik ben nieuw hier en mag me eindelijk bij de club voegen. Ik heb vandaag m?n eerste 240 turbo gekocht. Het is een sedan uit 1981.
Ik heb de auto gekocht in een niet rijdende staat, de motor sloeg niet aan. Toen ik thuis was aangekomen na een sleepritje heb ik ff de accukabels eraan gehangen en een keer proberen te starten, hij sloeg niet direct aan. op een gegeven moment kwam er toch wat `geluid? in. een hels kabaal van gestotter en gepruttel en een enorme witte rookwolk sierde de buurt. Na +/- 10 sec nam het gepruttel de overhand. Er kwam een dikke drap uit de karterontluchting en langs de nokkenas kering. En met dikke drap bedoel ik dikke vla met de structuur en kleur van tapijtlijm. heb um uitgezet en ben naar onze werkplaats gesleept. In eerste instantie d8 ik een gescheurd blok of lekke koppakking.
Met hulp van een vriend/automonteur hebben we het geprobeert te reinigen. Er kwam dik 15 liter van deze drap uit het blok (1,5 Mayonaise emmers) denk dat een enorme prutser water in het blok heeft gegooid...echt ongelofelijk!!!!
ik heb nu drie keer de olie ververst en het begint weer een beetje kleur te krijgen.
Ik heb ff een kort testritje gemaakt alleen de turbometer knalde direct in het rooie en begon te pingelen. Of 1 van de vorige eigenaren heeft de turbodruk opgevoerd of de turboklep blijft open staan denk ik...suggestiesciemand? Ik ben eventueel nog opzoek naar een andere turbomotor,
En iemand nog leuke sleuteltips om de 240 wat leuker te maken, zoek nog een kofferbak spoiler en Polaris velgen.
Ps. wat kan ik qua turbo het beste doen ik zit er aan te denken om er een revisie turbo op te zetten, zijn er ook veel andere turbo's die makkelijk pas te maken zijn. wat is de goegkoopste en kwalitatief de beste oplossing voor een nieuwe turbo?
Ik wil er later misschien wel een IC op bouwen en Dumpvalve maar eerst deze pruttel wer een beetje fatsoeneren.
ga morgen de kering vervangen en het oliefilter
Ik ben nieuw hier en mag me eindelijk bij de club voegen. Ik heb vandaag m?n eerste 240 turbo gekocht. Het is een sedan uit 1981.
Ik heb de auto gekocht in een niet rijdende staat, de motor sloeg niet aan. Toen ik thuis was aangekomen na een sleepritje heb ik ff de accukabels eraan gehangen en een keer proberen te starten, hij sloeg niet direct aan. op een gegeven moment kwam er toch wat `geluid? in. een hels kabaal van gestotter en gepruttel en een enorme witte rookwolk sierde de buurt. Na +/- 10 sec nam het gepruttel de overhand. Er kwam een dikke drap uit de karterontluchting en langs de nokkenas kering. En met dikke drap bedoel ik dikke vla met de structuur en kleur van tapijtlijm. heb um uitgezet en ben naar onze werkplaats gesleept. In eerste instantie d8 ik een gescheurd blok of lekke koppakking.
Met hulp van een vriend/automonteur hebben we het geprobeert te reinigen. Er kwam dik 15 liter van deze drap uit het blok (1,5 Mayonaise emmers) denk dat een enorme prutser water in het blok heeft gegooid...echt ongelofelijk!!!!
ik heb nu drie keer de olie ververst en het begint weer een beetje kleur te krijgen.
Ik heb ff een kort testritje gemaakt alleen de turbometer knalde direct in het rooie en begon te pingelen. Of 1 van de vorige eigenaren heeft de turbodruk opgevoerd of de turboklep blijft open staan denk ik...suggestiesciemand? Ik ben eventueel nog opzoek naar een andere turbomotor,
En iemand nog leuke sleuteltips om de 240 wat leuker te maken, zoek nog een kofferbak spoiler en Polaris velgen.
Ps. wat kan ik qua turbo het beste doen ik zit er aan te denken om er een revisie turbo op te zetten, zijn er ook veel andere turbo's die makkelijk pas te maken zijn. wat is de goegkoopste en kwalitatief de beste oplossing voor een nieuwe turbo?
Ik wil er later misschien wel een IC op bouwen en Dumpvalve maar eerst deze pruttel wer een beetje fatsoeneren.
ga morgen de kering vervangen en het oliefilter
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's