1 June 2008, 14:29
Mooie compressie, als nieuw, en mooi gelijk. Afstelling ontsteking kan ook vrij precies met stilstaande motor mbv een lampje, hoe staat in het manual. Dat ratelen zou best pingelen kunnen zijn, ondanks de loodvervanger, laat hem dus wat rijker lopen en zet de ontsteking wat later dan optimaal (tot-ie niet meer pingelt). Of hevel de helft van die 95 over in je auto en vul aan met 98.
Klepspeling zou ik ook zeker controleren. Er staat ook dat je daarvoor en elk de kopbouten jaar moet aantrekken, zou ik nog even laten voor wat het is. En dat je moet afstellen met een lopende motor, lijkt me ook iets voor de meer ervaren zeelui.
Die puntjes kan je vlakvijlen met een nagelvijl, maar voor Velleman is dat niet eens nodig.
Als die motor een tijdje goed draait op een normaal mengsel wordt-ie een al stuk schoner. Zijn ook wel trucjes voor, geen ervaring mee. Je zou nog moeten synchroniseren, nu loopt de een misschien te rijk en de ander te arm.
Oh, en ik heb ook op mijn B20's zo'n vage relatie tussen toerental en carterventilatie. Met jouw compressie heb je absoluut geen overdreven druk in je carter (blow-by).
Klepspeling zou ik ook zeker controleren. Er staat ook dat je daarvoor en elk de kopbouten jaar moet aantrekken, zou ik nog even laten voor wat het is. En dat je moet afstellen met een lopende motor, lijkt me ook iets voor de meer ervaren zeelui.
Die puntjes kan je vlakvijlen met een nagelvijl, maar voor Velleman is dat niet eens nodig.
Als die motor een tijdje goed draait op een normaal mengsel wordt-ie een al stuk schoner. Zijn ook wel trucjes voor, geen ervaring mee. Je zou nog moeten synchroniseren, nu loopt de een misschien te rijk en de ander te arm.
Oh, en ik heb ook op mijn B20's zo'n vage relatie tussen toerental en carterventilatie. Met jouw compressie heb je absoluut geen overdreven druk in je carter (blow-by).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969