Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeerde brandstof, wie heeft dat wel eens meegemaakt?
Ik dus vandaag,

Sta ik shell VPOWER benzine te tanken in mijn knikkerbak. Ik dacht ik tank hem ff vol voor de klassiekerrit in Liempde morgen. Pak ik de rode revolver ^&!#%)!#^%#)#_!@$#%^_(!@$^%. >Sad Sad

Maar na 16 liter had Sil het door. Affijn, weggeduwd, maat gebeld, die met een slang de bendiesel eruit gezogen in een boottank van tig liter, en weer diesel getankt. Gelukkig geen problemen (aleen wel veel gespreksstof in de familie en vriendenkring natuurlijk in de toekomst).

Ik ga echt mij 207CC (leasebak) omruilen voor een C70 D5 of zo!.

Gelukkig met een sisser afgelopen, anders hadden B&A veel werk gehad denk ik .........

Ach eens in de 27 jaar autorijden mag dat wel eens voorkomen Wink
244 GL D6 aut. 1981 ,[Afbeelding: img00121d.jpg] en de Smurfette (GL Automatic) uit 78 [Afbeelding: foto00631k.jpg]
Antwoord
n keer met een V70 TDI (jaren geleden); geen idee van de fout, het liep wel slecht Big Grin. Bij garage liep ie wel erg slecht, tank leeg gepompt etc. Deed het weer.

Andere keer met XC70 D5; snel gezien en gestopt met tanken, garage gebeld.... door de techniek gaat de motor al kapot als je hem ook maar heel even start. Volvo had geen aftapplug gemaakt, en dus moest de tank er onder uit, en een xc heeft AWD, dus veel werk..... Maandenlang problemen gehad met tankmeter en dergelijke, dealer vond het blijkbaar allemaal erg moeilijk Big Grin

Gebeurt nu nooit meer.....
760 | Groen | Snel
Antwoord
wat raar dat je de tankg gaat verwijderen. Met een spimpele pomp zoals de wegenwacht gewoon bij zich heeft pomp je m leeg via het vulgat!!!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:wat raar dat je de tankg gaat verwijderen. Met een spimpele pomp zoals de wegenwacht gewoon bij zich heeft pomp je m leeg via het vulgat!!!

Klopt die had ik gebeld als mijn maat er niet was geweest. Ze hadden hetzelfde de dag ervoor ook meegemaakt namelijk, en de ANWB heeft de tank leeggehaald, juistebrandstof getankt en dat was het dan!
244 GL D6 aut. 1981 ,[Afbeelding: img00121d.jpg] en de Smurfette (GL Automatic) uit 78 [Afbeelding: foto00631k.jpg]
Antwoord
Onze 144 B20A heeft wel eens het genoegen van Diesel mogen proeven :-\

Vrouwlief gaat tanken. 3 kids (5+6+8) op de achterbank. Begint de oudste (onze Technicus) op het raam te kloppen en te wijzen naar de pomp.
Janine (Vrouwlief) opent de deur en moet dan horen (bij 30 ltr diesel) dat ze anders altijd een andere slang pakt :o.
Natuurlijk gestopt met tanken. De pompbediende gevraagd. Laat zich overrompelen door de pompbediende met de opmerking. Oh vrouwtje als er pas 30 ltr inzit kun je gerust de rest met benzine aanvullen en dan zal tie wel rijen!! >Sad.

Gestart en rijden. Echter vanwege de redelijke rookpluim maar rechtstreeks naar huis omdat Janine het niet helemaal vertrouwt.

Tot mijn verbazing rijdt de B20 gewoon op een mix van 50/50 doch met veel Rook ???. Weet nog dat ik een potje ging tennissen en dat ik reeds de eerste service binnen had terwijl de B20A nog steeds hobbelend een kompressietest aan het uitvoeren was op de diesel!. Bij afschakeling van de motor liep deze gemiddeld nog een 30 seconden na op de zelfontbranding van de diesel!! (Wel grappig).

Helemaal blij was ik er toch niet mee vanwege de rookpluim. Heb dus zoveel mogelijk brandstof eruitgehaald. Deze is nadien met 5 - 8 ltr bij elke tankbeurt van onze diesel aangevuld.

245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Bij de oudere carburateurmotoren is rijden op een benzine/diesel of andersom mix wel mogelijk als de verhouding niet al te erg uit balans is. Een benzinemotor zal niet hard op pure diesel rijden ;D

Maar bij de moderne injectiemotoren kun je het wel vergeten denk ik.
Antwoord
Ik kan me helemaal inleven in die garage......
waarschijnlijk betalen ze zelf alle ellende van een volgende reparatie.

MAAAAAAREEEEE nu effe wat anders;

ben ik zo slim of zijn de brandstofmaatschappijen zo hebberig dat ze ook graag brandstof verkopen via verkeerde tankacties?????

waarom niet gewoon voor diesel een vierkante pistool uitloop en voor benzine een ronde van zo'n maat dattie niet in het vierkante gat past.......
ja maar daar zijn de auto's niet op aangepast,;nou dan lever je universele setjes om alsnog achteraf die aanpassing te doen.
de inspiratie voor dit idee is in de meeste speelgoedkisten van een 1-jarige te vinden.

stiekem denk ik toch dat de maatschappijen wel milieu voor en milieu na roepen maar het allemaal wel best vinden die extra omzet want de duur geleegde tank moet toch weer lekker vol!!!!

nog een tegenwerping op dit eenvoudige idee;
hoe moet het dan in het buitenland????

kwestie van geduld/overgangstijd, gewoon een verloopje mee net als indertijd het LPG verloopstuk voor Frankrijk.
Brussel zal immers wel geen tijd hebben om dit Europees te bevorderen.

DENK NIET DAT DIT VERKEERD TANKEN_PROBLEEM WEINIG VOORKOMT!!!
ik ga nog wel eens zoeken naar de cijfers op jaarbasis.

d'r lopen mensen op de maan en hier beneden kan je nog gewoon verkeerd tanken..........
Antwoord
Ik las dat de nieuwe Ford Fiesta een speciale vulopening heeft. Hierdoor is tanken van de verkeerde brandstof onmogelijk.
Antwoord
TheSaint77 schreef:wat raar dat je de tankg gaat verwijderen. Met een spimpele pomp zoals de wegenwacht gewoon bij zich heeft pomp je m leeg via het vulgat!!!

Bij XC70 gaat de tank over de as. Dan kom je niet bij het andere deel denk ik(?) Het kon in ieder geval niet helaas.
760 | Groen | Snel
Antwoord
Ik heb jaren geleden bij de Tango Euro 98 getankt in mijn Acadyane. Daarna naar een feestje via de snelweg. Op een gegeven moment een hoop getik voorin, ik dacht dat er iets los zat: stoppen, kijken, niks aan de hand. 3 km later sta ik stil en loopt de motor alleen nog op hoge toeren en komt er een witte vettige rook uit....

Auto afgesleept en volgende dag eens goed nagedacht. Het moest wel de brandstof zijn, bleek het diesel te zijn.

Tango gebeld, op mijn bon stond echt euro 98. Had de chauffeur van de tankwagen liggen slapen en diesel gelost in de euro 98!

Uiteindelijk alles vergoed gekregen, ook de fictieve afsleepkosten!
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie heeft ervaring met het vervangen van gloeispiralen? stadland 8 9.990 16 April 2012, 02:00
Laatste bericht: eerstkoffie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)