Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Het benzinefilter is vervangen, tevens een splinternieuw brandstofrelais, nieuwe slangen en gereinigde carterontluchting.
Op dit moment start de auto perfect en rijdt en draaid eigenlijk ook perfect tot hij boven de 2500 toeren meer lucht krijgt van de turbo en dan in gaat houden.
De afspraak met volvo is reeds gemaakt voor het opnieuw afstellen van onsteking en CO. Even afwachten dus. Zal het direct laten weten hoe of wat...
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
te weinig benzine op hoge toeren...daarom houdt ie in. Teveel lucht te weinig benzine. Kijk maar uit want hij detoneert (pingel/knock) dan.
OF je benzinepomp levert te weinig benzine ...of er is wat anders aan de hand. Je injectoren zijn nieuw. Dus die zouden t moeten kunnen leveren. Maar als ze het niet aangeleverd krijgen...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:te weinig benzine op hoge toeren.
Op de warmloopregelaar zit een slangetje welke naar het inl.spr.stuk gaat .
Op dit plaatje
http://specialtauto.com/mercedes-parts/i...40-101.jpg is het
't kleine tuutje aan de onderkant.Hier vandaan gaat een slangetje naar het spruitstuk
Dit is om het mengsel rijker te maken bij hogere belasting .De regeldruk wordt dan verlaagt.
Volg dat traject eens .
Als dat slangetje ontbreekt ( of lek is )krijg je ook gekke dingen .
Bij hogere belasting wordt het mensel dan te arm .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Injectoren zijn niet nieuw, maar wel getest en ruimvoldoende beoordeeld. De slangetjes van de dempdrukregelaar (warm up regulator) zijn wel goed aangesloten, maar ik zal ze zeker nogmaals nalopen. Eventueel zal ik ze gewoon allemaal vervangen.