Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Kaasie,
Nieuwe filter zit er al op. De injectoren zijn voor montage weggebracht naar bosch. Deze gaf aan dat het sproeibeeld nog ruim binnen de marge is bij alle injectoren. Niet optimaal, maar zeker niet slecht (lekken, druppelen, spuiten in stralen etc.).
Zou jij desondanks nog aanraden ze eruit te trekken en te testen in een bakje!?
En welk ontstekingstijdstip raad jij aan. In de boekjes wordt aangegeven dat deze rond de 7 a 8 graden moet liggen voor het eerste dode punt. Is iets later of vroeger aan te raden!?
Je profiel bevat geen e-mail adres zo te zien. Kun je deze pb'en of sturen naar
daanheijn@hotmail.com?
bedankt
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
als je onder mijn avatar (underconstruction) kijkt.
zie je een envellopie.
als je daar op drukt heb je mijn meel naam direct.
ik zou voor de zekerheid de injectors eruit halen en ff controleren op sproeibeeld.
het kan zijn dat er toch weer vuiligheid in de injectors is gekomen.
als je de 4 inj. in een bakkie stopt of in 4 jam potjes.
kan je mooi het sproeibeeld zien.
dan schroef je de klemband van de grote rubber huls boven op de k-jet. unit los en plop je het rubber eraf.
nu kijk je op de luchtmassaklep.
hier zit een m6 schroef in het midden.
KIJK HIER LINKS VOOR ENVELLOPIE
dan pak je een waterpomptang en trek je de klep lamgzaam omhoog.
dit gaat best zwaar omdat er 3 bar druk op de klep staat.
je moet dan wel ff de benz.pomp continue laten draaien.
doe je door een draad te verbinden op je zekeringhouder.
zie k-jet topic.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
sorry kaasie, maar het genoemde envelopje staat wel bij mij weergegeven, maarbij jou niet. Bij jou profiel staat ook email: onzichtbaar!?
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
ok komt goed
wel raar ik kan wel degelijk op mijn eigen envellopie drukken.
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
zelfs de buurman ziet geen enveloppie ??? :-\
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
vreemde situatie.
maar goed ik zal je een meel sturen daanhein
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
hey daanheijn
ik weet zeker dat er een postduif is langs geweest.
dus ff je meel box checken
groet kaasie
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
was het geen e-meeuw die je langsstuurde?
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
e-meeuw inmiddels gelezen / beantwoord ;D
Berichten: 199
Topics: 39
Lid sinds: Nov 2005
Benzinefilter vervangen is zeker een goed idee.
Check verder je brandstofrelais, de contactpuntjes in de oude relais maken soms slecht/haperend contact.
Check ook je vacuumslangen. Kleine haarscheurtjes kunnen zorgen voor valse lucht.
Check als je toch bezig bent ook je PCV - ofwel carterontluchtingsnippel (de zeef die daarin zit kan verstoppen).
Bij mijn B21E allemaal vervangen (+4 nieuwe verstuivers) en hij loopt weer prachtig rond.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012
www.electricvolvo.com