Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bijgeluiden elimineren
volvoman0_0 schreef:ik heb hem bij mij weggelaten en daarvoor in de plaats een dubbele pijp in het middenstuk. heb ik ook geen gedoe met mijn trekhaak (station)

Heb je daar evt. een fotootje vann? Ik ben wel benieuwd.
Maakt je uitlaat zo niet meer geluid?
Antwoord
Ja, maakt wel een sportief brulletje, je kan nog overwegen om aan het eind ook zo'n recht demperstuk te monteren
ik doe er vanavond even een foto bij
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
Heerlijk weekendje.
Wat roest bobeltjes weggekrabt en voorzien van een likje fertan, volgende week even bij tippen.

Daarnaast twee bijgeluidjes minder:
- dynamo los gehaald, bevestigingspunten schoon gemaakt, (stel)beugeltje vervangen, en weer goed vast gezet
- nieuw V-snaar
Er zat namelijk ietsje speling op de dynamo, had ietsje speling, zit nu weer lekker vast wat volgens mij iets gerammel scheelt.
Daarnaast slipt de snaar niet meer.

Hij zit alleen nog ietsje te stak ik hoor de snaar een beetje zoemen (wel gewoon 1cm speling, maar misschien druk ik te hard).
Of is dat de nieuwigheid??
Antwoord
Hier nog wat uitleg over het plaatsen van een nieuw terugslag klepje en het verwijderen van de oude:
Ratelend geluid rembekrachtiger op V44
Die plastic prut is nog best duur, is dat zo bijzonder dan? Of hebben ze zoiets ook gewoon universeel?
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Hier nog wat uitleg over het plaatsen van een nieuw terugslag klepje en het verwijderen van de oude:
Ratelend geluid rembekrachtiger op V44
Die plastic prut is nog best duur, is dat zo bijzonder dan? Of hebben ze zoiets ook gewoon universeel?
die terugslagklep is universeel, je plaatst hem ook iets van halverwege,
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
Het is gelukt, fluitje van een cent.
De terugslagklep zo universeel dat ik er eentje in de schuur vond Big Grin
Zal later even wat foto'tjes plaatsen van het slopen van het herrie-makertje.

Alle bijgeluidjes zijn nu zo goed als weg. Uitlaat hangt ook weer een stuk beter.
Antwoord
De herrieschopper:
[Afbeelding: Rembekrachitger002.jpg]

Even een hele grote bahco eropzetten, sleutel 24 die ik in de buurt had paste niet, dan kwartslag draaien en hij kan eruit.
[Afbeelding: Rembekrachitger003.jpg]

Vastzetten in de bankschroef en met een schoevendraaier het dopje eraf breken om de inhoud eruit te halen:
[Afbeelding: Rembekrachitger004.jpg]

...Zo die zegt niets meer...
Antwoord
Bij mij was het rubbertje gescheurd. De terugslagklep ratelt bij mij ook, maar het leek of hij nog goed werkte. Met een nieuw rubbertje hoor je hem in ieder geval minder. T.z.t. toch maar eens het binnenwerk eruit slopen, vervangende terugslagklep heb ik al klaar liggen.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
henqui schreef:Bij mij was het rubbertje gescheurd. De terugslagklep ratelt bij mij ook, maar het leek of hij nog goed werkte. Met een nieuw rubbertje hoor je hem in ieder geval minder. T.z.t. toch maar eens het binnenwerk eruit slopen, vervangende terugslagklep heb ik al klaar liggen.
als je de nieuwe in de slang plaats kan het zomaar zo zijn dat de oude stil blijft omdat de lucht weer stilstaat in het traject..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Goed idee, ga ik doen!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)