9 February 2008, 19:40
Inmiddels is onze turbo klaar en staat hij voor de deur. Helaas na vele uren gebogen onder de motorkap, blijft de motor enkele problemen houden:
1. De auto start over het algemeen direct, maar bij koude motor en het minste of geringste gasgeven zakt de motor helemaal in tot afslaan toe. Inmiddels hebben wij al een andere hulpluchtregelaar geplaatst, maar dit gaf geen verschil. De ontsteking en kleppen zijn ok. Ook co is door garage afgesteld. Als de stekker van de startinjector wordt losgetrokken wil de motor niet meer starten. Deze lijkt dus wel goed te functioneren en door de termoswitch aangestuurd.
2. De oliekoeler van de auto wordt niet warm. Ook niet na 30 op de snelweg. Vooraf hebben we alle leidingen en de koeler zelf gereinig en doorgeblazen. Hierbij liep alles probleemloos door zonder verstopping. Ook de leidingen Beneden onder langs de poelie (stalen lijdingen met koppelingen naar de flexibele lijdingen die naar de koeling lopen)worden niet echt warm. Eerder hebben we wel de olielijding boven op de turbo iets losgedraaid. HIerbij begon de olie direct te spuiten. Kan het zijn dat de pomp nu alsnog te weinig druk levert om het gehele circuit rond te pompen?
Het probleem is nu dat wij eigenlijk niet meer weten wat te doen. Ook de garage wist niet goed hoe of wat. Als de motor warm is loopt de motor beter, maar houdt hij ook in. De turbo lijkt hierdoor ook niet lekker te spoolen.
Hierbij zoeken wij iemand die bekend is met het gehele functioneren van deze B21et motor en ons wil komen helpen hierbij. Natuurlijk zal dit plaatsvinden tegen een vooraf afgesproken betaling.
WIE O WIE HELPT ONS? ??? :-\ :'( :-[
Hierbij nog enkele foto's van de wagen om de gevoelens nog wat te prikkelen
![[Afbeelding: voorkantnv6.th.jpg]](http://img136.imageshack.us/img136/3643/voorkantnv6.th.jpg)
![[Afbeelding: voorkant2sf3.th.jpg]](http://img136.imageshack.us/img136/1166/voorkant2sf3.th.jpg)
1. De auto start over het algemeen direct, maar bij koude motor en het minste of geringste gasgeven zakt de motor helemaal in tot afslaan toe. Inmiddels hebben wij al een andere hulpluchtregelaar geplaatst, maar dit gaf geen verschil. De ontsteking en kleppen zijn ok. Ook co is door garage afgesteld. Als de stekker van de startinjector wordt losgetrokken wil de motor niet meer starten. Deze lijkt dus wel goed te functioneren en door de termoswitch aangestuurd.
2. De oliekoeler van de auto wordt niet warm. Ook niet na 30 op de snelweg. Vooraf hebben we alle leidingen en de koeler zelf gereinig en doorgeblazen. Hierbij liep alles probleemloos door zonder verstopping. Ook de leidingen Beneden onder langs de poelie (stalen lijdingen met koppelingen naar de flexibele lijdingen die naar de koeling lopen)worden niet echt warm. Eerder hebben we wel de olielijding boven op de turbo iets losgedraaid. HIerbij begon de olie direct te spuiten. Kan het zijn dat de pomp nu alsnog te weinig druk levert om het gehele circuit rond te pompen?
Het probleem is nu dat wij eigenlijk niet meer weten wat te doen. Ook de garage wist niet goed hoe of wat. Als de motor warm is loopt de motor beter, maar houdt hij ook in. De turbo lijkt hierdoor ook niet lekker te spoolen.
Hierbij zoeken wij iemand die bekend is met het gehele functioneren van deze B21et motor en ons wil komen helpen hierbij. Natuurlijk zal dit plaatsvinden tegen een vooraf afgesproken betaling.
WIE O WIE HELPT ONS? ??? :-\ :'( :-[
Hierbij nog enkele foto's van de wagen om de gevoelens nog wat te prikkelen

![[Afbeelding: voorkantnv6.th.jpg]](http://img136.imageshack.us/img136/3643/voorkantnv6.th.jpg)
![[Afbeelding: voorkant2sf3.th.jpg]](http://img136.imageshack.us/img136/1166/voorkant2sf3.th.jpg)
![[Afbeelding: motor3ud7.th.jpg]](http://img509.imageshack.us/img509/1781/motor3ud7.th.jpg)